19 Şubat 2010 Cuma

Mutluluk Üzerine

Biraz önce Hürriyet'in sayfaları ve yazarları arasında dolaşırken Ayşe Arman'a takıldım. Güzel yazmış hemen paylamak istedim.


“Nobel ödüllü Bertrand Russell, Mutluluk Yolu (The Conquest of Happiness) diye bir kitap yazmış. Ayşe'de kitaptan alıntılar yapmış, işte o alıntılar.

MUTLULUK PEŞİNDE

Mutluluğu fethetmek istiyorsanız, bakın neler yapacakmışsınız...

* 1- Yaşamdan tat alma duygunu geliştir.

* 2- Sevecen ol. İnsanlara sevgiyle yaklaş, karşılık da bekleme.

* 3- İyi anne-baba ol.

* 4- Çok yönlü, ilginç, yaratıcılık isteyen bir iş yap.

* 5- Birbirinden farklı küçük ilgi alanları geliştir. Günlük yaşamına çeşitlilik kat.

* 6- Mücadele ile teslimiyet arasında denge kur. Elinden geleni yap, geri kalanı gelişmelere bırak.

DAHASI VAR

Mutsuzluğu yenmek istiyorsanız:

* 1- Adaletsizliğe uğramışlık duygusunu abartma. Kendini gözünde fazla büyütme. Başkalarının sana olan ilgisini de.

* 2- Başkalarının hakkında ne düşündüğünü fazla önemseme.

* 3- Suçluluk ve utanç duygularıyla mücadele et.

* 4- Endişelerini ve korkularını somutlaştır ve “Olabilecek en kötü şey ne?” diye sor kendine.

* 5- Kıskançlık değil hayranlık duygusunu geliştir. Kendini başkalarıyla kıyaslama.

* 6- Can sıkıntısı ve heyecan konusunda hayatında denge kur.

* 7- Rekabet yarışlarından uzak dur.

* 8- Kendini melankoliye kaptırma.

Ben çok beğendim, hafta sonu için güzel bir başlangıç olsun. Herkese keyifli bir haftasonu diliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)