30 Ağustos 2010 Pazartesi

Uçurtma Avcısı

"Bin Muhteşem Güneş" kadar mükemmel bir roman daha...Aslında bu yazarın ilk romanıymış ama ben Bin Muhteşem Güneş sayesinde tanıştım Halit Hüseyni' yle...

Okurken yine duygularınız alt üst olacak yine Afganistan sokaklarında kaybolacaksınız. Bu sefer Leyla' la Meryem 'in hikayesi yerine Emir' le Hasan' ın hikayesine tanık olacaksınız.

Farkındayım bu sefer bir kitabı bitirmem ve sizle paylaşmam uzun sürdü ama bu aralar bana yine 24 saat yetmez oldu, sanırım 36 saate ihtiyacım var birgün için=)


Emir ve Hasan, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk... Aynı evde büyüyüp, aynı sütanneyi paylaşmalarına rağmen Emir'le Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar vardır: Emir, ünlü ve zengin bir işadamının, Hasan ise onun hizmetkârının oğludur. Üstelik Hasan, orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa, Hazaralara mensuptur.

Çocukların birbirleriyle kesişen yaşamları ve kaderleri, çevrelerindeki dünyanın trajedisini yansıtır. Sovyetler işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya giderler. Emir böylece geçmişinden kaçtığını düşünür. Her şeye rağmen arkasında bıraktığı Hasan'ın hatırasından kopamaz.

11 yorum:

Vitrindeyiz dedi ki...

Evet muhtesem bir kitap...
Ne beklerken... Neler çıkıyor...
Beni şaşırtmıştır.
Ve kitap nasıl bitiyor.
Severek okudum.
Yalnız filmini de yaptılar fakat kitaptaki derinlikten çok uzak

zeynep dedi ki...

Ah ben bu kitabı nasıl sevmiştim ve bir kitaptan bukadar etkilenilir mi ben çok etkilenmiştim, küçük çocuğa yaşattıklarından, şu sahada yaşananlardan hepsi hepsi..

Zeynep A. dedi ki...

okuyali epey oldu ama hâlâ tüylerim diken diken, hâlâ!!!

Elif uyurken dedi ki...

sevgili chilek , bende bahsettiğin 2 kitabı severek , bir solukta okudum.
insanın tüyleri diken diken oluyor okurken.
sevgiler..
özlem

Yeşim dedi ki...

Muhteşem bir kitaptı. Soluk soluğa okudum. Okurken kalbim yerinden çıkacak gibi atıyordu. Şimdi Bin Muhteşem Güneş'i okuyorum.

Selin Ergeçer dedi ki...

Chilekcim, paylaşımın için çok teşekkür ederim, ilk fırsatta okuyacağım. Tam da bir kitap arayışı içindeydim, süper zamanlama oldu :)

Burcu dedi ki...

bin muhteşem güneş de benim elimde dün akşam yarısını okudum neredeyse :))

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Ben de sevdim her 2 kitabı..Okuması kolay ,su gibi gidiyor...

Sıradan Bir Sazan dedi ki...

Canım, en sevdiğim 5 kitap arasındadır.

Küçük Arı'yı okumuş muydun?

Syhn dedi ki...

ah ama nasıl güzel bir kitap...
bu ve bin muhteşem güneş içim ezilir adını duyunca bile :(

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

İçimde bir hüzün bu kitabı okurken,hele son kısımlarında..Şimdi görünce yorum yapmadan geçemedim.ne hayatlar varmış dedim okurken..Ne sağlam dostlar..

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)