20 Ekim 2010 Çarşamba

Kırmızı Kedi(mi?)...


Kırmızı kedi olur mu? demeyin olur, Özdemir Asaf sa yazan bal gibi olur...

Ayrıdır bende yeri Özdemir Asaf'ın. Severim, döner döner okurum şiirlerini, içinde kaybolurum.


Gördüğünüz kitap 2004 yılında sevgilimin elinde geldi bana. Epsilon yayınlarının topladığı hepi topu 10 küsür tane baskısının olduğu kitap. İçerisinde kendi el yazısıyla veya daktilosuyla yazdığı, beğenmeyip çizdiği, karaladığı yada beğendiği, küçük notlar aldığı müsvetteleri var. Şiirlerinin doğuş anı yani, hepsi sarı saman kağıda ham baskı yapılmış. Benim için o kadar kıymetli ki...

Hem eşsiz bir eser hem de bana getiriliş hikayesinde ki çaba eşssiz=)


İşte Kırmızı Kedi şiirinin ilk müsvettesini kendi el yazısıyla görüyorsunuz.

"Kadının elinde siyah bir gül vardı
Ve kucağında kırmızı bir kedi"

Dün akşam yine aldım kitabı kokladım. O ham kokusunu hala koruyor üzerinde, içinde kayboldum, bana getiren sevgiliye bir kere daha teşekkür ettim. Çocuklar gibi mutlu uyudum...

Ve rüyamda kırmızı bir kedi gördüm=)

9 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

O kitabın ham kokusu diyince,sanki burnuma kokusu geldi :) çok severim kitap kokusunu :) Şiir paylaşımın için teşekkürler canım :)

lolipu dedi ki...

Özdemir Asaf'ı ben de çok severdim. Uzun zamandır okumamıştım. Bu arada fotoğraflar sana ait sanır, süperrrr. Derinlikli fotoğrafaları çok severim.

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

dün aslında 3. dalyanı kutlamak için bir yorum yazmıştım ama onaylanmamış sanırım:)

bir kitap nerelere götürüyor bizi değilmi?

zeynep dedi ki...

kitap da fotoraflar da çok güzel..

Chilek dedi ki...

Selin; rica ederim canım ne demek, bu arada bayılırım kokusuna:)

lolipu;evet canım bana ait, bende sevdim:)

Aylin; canım gelmedi yorumun biliyor musun?Yoksa onay vermem mi?:))

Zeynep; teşekkürler Zeynepcim:)

Swotpisces dedi ki...

Bu kitabı merak ettim doğrusu. :)

M¥PriNcessS dedi ki...

dündü cnm evet ilgin için sonsuz tesekkür ederım :( çok öptümm seni ve çileğimi...

ayci dedi ki...

turuncularada kirmizi diyorlar ya...ayrica biz arkadasimin kedisinin tüylerini yesile boyamistik...olur yani :)

Yeşim dedi ki...

Eşsiz bir kitap ne kadar şanslısın canım. Şiir de müthiş...

kedi kadının yanındaydı,
kadın gecenin yanındaydı.

kedi gitti geceye değdi,
karardı,
döndü kadına değdi.

bir kadın portresi belirdi;
elinde siyah bir gül vardı,
kucağında bir kırmızı kedi.

Özdemir Asaf

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)