12 Kasım 2010 Cuma

Bu bir bakış açısı

Bayram geldi hoş geldi, tatil geldi=)

Ben kendimce hiç haz etmediğim kurban bayramıyla ilgili duygu ve düşüncelerime yer vermek istedim bugün.

Katılmayanlarınız olacaktır mutlaka ama başlıkta da yazdığım gibi "bu bir bakış açısı" ve bence tartışmaya açık değil...



Dinlerin yeni yeni baş göstermeye başladığı dönemlerden günümüze taşınan adetlerin tartışmaya açılmadan uygulanmasını doğru bulmuyorum.

O zamanlarda fakirliğin had safhada olduğu Arabistan'da açlık diz boyu iken kesilen hayvanların bir çok aileye yemek olanağı sağladığı tartışmasız bir gerçek(-miş).

Şimdilerde hayvanları kesip en az kendin kadar zengin komşularınla aldım verdim yapılmasının "sırf bende kestim" bobürlenmesinden başka işe yaramadığını düşünüyorum.

Tabi bunu gördüklerime dayanarak söylüyorum. Bunu kurumlarda kestiren ve buzluğunu stoklamadan dağıtan ve bağışlayanları saymıyorum.

Üstelik hayvanları bahçelerinde ite tepe tutup, boğazlarında kör bıçakla can çekişe çekişe katledilmelerinin savunmasının "dinin buyruğu" olduğunu da sanmıyorum.

Dinler sevigiyi, bağışlamayı ve paylaşmayı çoğaltmak için vardır.

Bence uygun olan acısız kesim yapan kurumlarda kestirmek ve bağışlamak ya da o parayla birkaç fakir ailenin bir kaç aylık erzak ihtiyacını karşılamaktır.
Evet et yemeyelim yedirmeyelim demiyorum ama içimdeki hayvan sevgisi her bayram haberlerde gördüğüm görüntüleri hazmedememe neden oluyor.

Benimle aynı fikirde olun yada olmayın hissetiklerim bunlar...

Şimdi işimin başına dönerken herkese mutlu ve sevdikleriyle geçirecekleri güzel bir bayram diliyorum=)

11 yorum:

NiLaY dedi ki...

iyi bayramlar ve bol dinlenceler dilerim canım sana da :)

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

İyi bayramlar Chileğim..
Öperim seni çokkkkkkk

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Sana katılmamak elde değil...KEsim yapılması gerekli diye düşünüyorum ama acısız ..çok üzülüyorum haberlerde gördükçe :(


Hep bir arada sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dilegiyle...

İyi Bayramlar canım....

lolipu dedi ki...

çok haklısın Nihancım, bence de kesim yapan yerlerde kesilmeli ve bağışlanmalı. Eskiden hatırlıyorum apartmanların bahçelerinde, sokak aralarında kesim yapılırdı. Sağda solda görmemek için başım önde yürürdüm.

Meyra dedi ki...

chılekcim önceden bağ bahçe bulduğumuz her yerde kesiliyordu en azından çocukken gördüğüm o korkunç manzaralardan kısmende olsa sıyrıldık!! sana katılmamak elde değil...
sevgi dolu iyi bayramlar:))

Selin Ergeçer dedi ki...

Canımm sana tüm kalbimle katılıyorum,katılmamak mümkün değil, her kelimenin altına da imzamı atarım... Neyse önümüzde süper bir bayram var, umarım kötü görüntüler mümkün olduğunca az olur...iyi bayramlar,iyi tatiler canımcımm :)

EzoNe dedi ki...

Canım çok güzel anlatmışsın söylemek istediklerini. Tanıdığım en duyarlı insanlardan birisin :)
Kurban bayramı konusunda ise çok daha kesin, değişmez yargılarım var. Hiçbir şekilde o hayvanların kesilmesine vicdanım izin vermiyor. Her kurban bayramını ağlayarak geçiriyorum. Acılı ölüm, acısız ölüm, dinin buyruğu, farz vs. Hiçbirşey bu kıyımı kabul ettiremiyor bana. Çok çok üzülüyorum :(

Yeşim dedi ki...

Çok haklısın tatlım. Biz henüz inandığı dinin inceliklerini bilmeyen bir toplumda yaşıyoruz ne yazıkki :( Keşke bu duyarlılığı herkes gösterebilse.

Bu bayram o korkunç görüntülerden uzak olsun. Mutlu bir bayram diliyorum sana sevdiklerinle birlikte.

Miniature dedi ki...

Hər kəsin bir baxış açısı vardır.Hər kəsin fikrinə hörmət edirəm.Səninlə də razıyam,Çilek.

Ancaq nə qdər üzüntülü olsada ,ALLAHın buyurduğu bir əmr.Bu qoç gəlməsəydi yer üzünə,ALLAH onu göndərməsəydi,İsmayılın başı kəəsiləcəkdi.Və bu belə olurdusa,hər bayram,bor insan kafası kesilecekti,düşüne biliyormusunuz?!

Ayrıca,hər gün ət alırsınız,bişirisiniz,yeyirsiniz.O zman buna da üzüləlim.Üzülüyormusunuz?! Hayır.Ona görə,ALLAHın buyurduğuna söz etmek bizə düşməz.Bir tək onunla razıyam ki,düzgün yerlərdə kəsilsin.Təmiz,və ayrı bir yer olsun.Yoxsa hər önünə gələn yerdə kəsilmək düzgün deyil! Dediyin kimi,bu tartışma deyil,hər kəs öz istədiyini yazmış :)

Hər kəsin bayramı mübarək olsun! ALLAH qurbanlarınız qəbul etsin,İNŞALLAH!

Miyuki dedi ki...

İyi bayramlar :)

Bütün bunları hissetmenin sebebi kurbanı kurban gibi kesmesini bilemeyenler, ben de tiksiniyorum onlardan!

COCO GINO dedi ki...

bence lugattan da kaldırılsın "kurrban olurum sanaaaa" nidaaları ,iyi bişi sanki :) mutlu bayramlar çileeek kocaman muutluluklarr!!!

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)