9 Aralık 2010 Perşembe

Korumaktan geçtim uğraşmayın bari rahat bırakın...


Evet yine bir yasa yine hayvan katliamına göz yummak çanak tutmak...


Mevcut Borçlar Yasası'ndaki değişiklikler Adalet Komisyonu'ndan geçti... Gözümüz aydın olsun(!)

Alıkoyabilmek ve etkisiz hale getimek gibi süslü cümlelerle hayvan öldürme serbestisi getiren maddeleri olduğu gibi aktarıyorum. Buyrun okuyun=(

2. Hayvan bulunduranın sorumluluğu


a. Giderim yükümlülüğü

MADDE 67- Bir hayvanın bakımını ve yönetimini sürekli veya geçici olarak üstlenen kişi, hayvanın verdiği zararı gidermekle yükümlüdür. Hayvan bulunduran, bu zararın doğmasını engellemek için gerekli özeni gösterdiğini ispat ederse sorumlu olmaz.

Hayvan, bir başkası veya bir başkasına ait hayvan tarafından ürkütülmüş olursa,hayvanı bulunduranın, bu kişilere rücu hakkı saklıdır.

b. Alıkoyma hakkı

MADDE 68- Bir kişinin hayvanı, başkasının taşınmazı üzerinde bir zarar verdiği takdirde, taşınmazın zilyedi, o hayvanı yakalayabilir, zararı giderilinceye kadar alıkoyabilir; hattâ durum ve koşullar haklı gösteriyorsa hayvanı diğer yollarla etkisiz hâle getirebilir. Bu durumda, taşınmazın zilyedi derhâl hayvan sahibine bilgi vermek ve sahibini bilmiyorsa, onun bulunması için gerekli girişimleri yapmak zorundadır.

Bu durumda "sahibine ulaşamadım etkisiz hale getirdim" yani öldürdüm, dövdüm, hırpaladım diyen herkesi haklı görecek maddeler bunlar.

Millet gider Mersin'e bu ülke gider tersine. "Bir ülkenin medeniyetine bakmak için o ülkenin hayvanlarına ve tuvaletlerine bakmak yeterlidir" derler. Çok doğru çokkkk...

Yasa ve metni detaylı okumak için Tık

4 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

Çook haklısın çok...Yasayı değiştirelim,kabahati ceza yapalım dedik,geldiğimiz şu duruma bak..Olmuyor işte,olmuyor.Korkarım yakında hepimiz "öğrenilmiş çaresizlik" sendromuna yakalanacağız ve birşeyler için mücadele edecek hiç kimse kalmayacak bu ülkede :( Diyecek kelime bulamıyorum...

M¥PriNcessS dedi ki...

bu ülke adam olmaz...

Yeşim dedi ki...

Nasıl bir yasadır bu ya? Yasaların amacı korumaktır, caydırıcı etkisi olmalıdır yasanın. Bu maddeler caydırmaktan öte teşvik edici :(

Chilek dedi ki...

Selin; ya canım ne yazık ki:(

My Princesss; olmaz canım hakikaten olmaz.

Yeşim; korumak mı? adamlar resmen öldürmeye destek veriyorlar işte:((

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)