24 Ocak 2011 Pazartesi

Dile getirebildiğim kadar özgürüm...


Muzicons.com

Takıntılarım var benim. Obsesif Kompulsif' lik adı altında uzunca zamandır anti depresan kullanıyordum. Neden bu kadar kolay söylemesi? Çünkü oldum olası bu ilaçların ihtiyaç varsa kullanılmasından yana biriyim.

Beden gibi tıpkı insan ruhu da bazen günlük olaylar karşısında örselenebiliyor, yıllarca getirdiğin travmalarınla içinden çıkılamaz bir hal alabilyor.


İşte benim yaşam kalitemi düşüren bu takıntılarımdan kısmen sıyrıldığımı artık yaşantımda hissedebiliyorum.

Temizlik, tırnak, ter oldum olası takıntı idi bende, şimdi hangi olaylar neticesinde ortaya çıktığını bulduk sonrada ilaçla temizledik.

Artık çok pis olmadığı sürece temizliği dert etmiyorum, uzun tırnaklı insanlara bakabiliyorum  (ama kendimde 1 mm bile uzatamıyorum o ayrı ) yüzünde ter damlası olan insanlardan kaçmıyorum ( musluk misali değilse)

İlacı bırakalı neredeyse 20 gün oldu. Kullandığın sürece ondan ayrı olamayacağını düşündüğün bir drajenin yarattığı mucizeleri yaşıyorum şimdi, hemde onu kullanmadan:)

Neden yazdım bunları? En önemlisi kendim için çünkü ben oldum olası "dile getirebildiğin kadar özgürsün" lafına inananlardanım. Bir de benim gibi takıntıları yaşam kalitesini etkileyenler varsa onlara kurtulmaları için cesaret versin diye...

Ha bir de bazı şeyler hiç eskimiyor- değeri eskimeyen bir obje, bir koku, bir insan, bir dokunuş- adı her ne ise...Duygular değişiyor şekil değiştiriyor ama bazı şeyler yıllar geçse de hiç değişmiyor. Bu da kendime ufak bir not, ana konudan bağımsız:)

Çok yazdım, yazarken yoruldum, okuyanlara sabır ve keyifli bir hafta dilerim...

9 yorum:

plndrkn dedi ki...

Hiç de çok yazmamışsın.
Yazdığın kadar özgürsün ya, ne kadar çok anlatıysan o kadar özgürleşmişsin işte ne güzel :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Günümüzde psikologların hala deli doktoru diye adlandırıldıkları yerde, senin bu kadar açık yüreklilikle bunları anlatabilmeni ayakta alkışlıyorum :) İnsanlar nedense her türlü ilacı alırlar hatta çarşaf çarşaf sergilerler ama iş antidepresana geldiğinde öyle bir saklarlar ki Aman Allahım sanki illegal uyuşturucu madde kullanıyorlar...Fiziksel bir rahatsızlıkları olduğunda da bunu açık açık yayarlar,ele güne anlatıp durular ama iş psikolojik sorunlara geldiğinde,konuyu derin kuyulara gömerler...
Ama olay işte bu,bu kadar basit,bu kadar kolay :) umarım bu postun çoğu kişiye bir ders olur, aynen senin söylediğin gibi; dile getirebildiğin kadar özgürsün... Bayıldımm :))

Meyra dedi ki...

ben gayet sabırlı okudum çünkü okadar sade ve öz anlatmışsınki durumu..bende 2 ay önce akut bir dönem geçirmiştim.dr gittiğimde anti depresan verdi fakat kullanamadım ayaklarım sanki yere basmıyordu bünyem kabul etmemişti..ama çevremdede görüyorumki bu ilaç işe yarıyor önce bunu kabullenmek lazım..şimdi örselenmeden nefes almanı diliyorum, en azından farkına varanlardansın ne mutlu:)

Sayın KARACA dedi ki...

Çok psikoloğa psikiyatriye gittim. Deli olduğum için değil heraldeki! Hayatta hazır olmadığım olaylarla karşılaştığım, ne yapacağımı bilemediğim için yardım almaya gittim. İlaçta kullandım. İyileştim. bıraktım. Önemli olan pes etmemek, hayatla başa çıkabilmek ve yola devam etmek. Gerekirse yardım alarak!

YüReKTeN DaMLaLaR dedi ki...

sevgili çilek;

eeee saçların kırmızı oldumu
onu yazmamışsın

bak bekliyorum cumadan beri
nasıl oldumu kırmızı bukleli oldun mu
takipdeyim bilesin atlıyamazsın asla

sevgiyle...

Yeşim dedi ki...

En önemlisi sorununu bilip onunla mücadele etmen tatlım :) Hem ilaçlardan hem de takıntılarından kurtulduğuna sevindim. Daha özgür kalabilmen dileğiyle seni ve Chilek'i öpüyorum :)

Özge B. dedi ki...

ben de anlamış değilim bu ön yargıları! hayat kaliteni düşüreceksen, yalnız kalacaksan, mevcudu mahvedeceksen ve çözmek sanıldığının aksine zor değil kolay ise ve insanın elinde ise öyle veya böyle çözmelisin... Benim şahsi fikrim şu ki, eminim herkesin bir defosu vardır ve psikologa en az bir seans uğramalıdır! Süüppppper olmuş! tebrik ederim - darısı kendini inkar eden herkesin başına! Bu arada temizlik kimin takıntısı değil ki:)

Buket dedi ki...

gerçektende ilaç gerekli,benimde aşırı ağrılarım vardı geçensene.bunların kesinlikle fizyolojık olduğunu düşünüyordum.ama psikolojikmiş.8 ay aşırı ağrılar çektim.antideprasanlarla 3ay da bitti.ama daha devam ediyorum.nisanda sona erecek.belki yine tekrarlıcak ama olur mu olmaz mı diye dert etmiyorum.nasılsa herşeyin tedavisi var :)

Chilek dedi ki...

Plndrkn;evet yazarken hissettiğimde buydu:)

Selin; evet canım ya oysa aspirin kadar normal olmalı neden saklamak onu anlamam zaten sanki ilaç kullanmıyorsan defon yok sapasağlamsın ruhsal olarak

Meyra; evet canım işe yarıyor ancak sebat edip uzun soluklu tedaviyi sıkılıp bırakmamak gerekiyor ben bu sefer sabrettim ve başardım:)

Yürekten Damlalar; ah siz çok şekersiniz ya:) Hayır malesef olmadım hala bıraktığınız gibiym:)

Sayın Karaca; aynen olay budur işte

Yeşim; bizde seni öpüyoruz çok tatlım:)

Özge; bende anlamıyorum ama böyle bir önyargı oluşmuş toplumda işte. Temizlik ilerledikçe kalite düşüyor, tatilde tuvalete ve banyoya göre otel seç, dışarıda tuvalete gireme bütün gün tutmamdan dolayı böbreklerim ağrıyordu son zamanlarda kötü şey gerçekten

Buket; kesinlikle öyle önemli olan çözümü kabul etmek ve tedaviyi reddetmemek:)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)