26 Ocak 2011 Çarşamba

If you young at heart...To be young at heart


Muzicons.com



"Artık genç değilsin"le başlayan bir cümle aldı getirdi beni buralara. Genç olmak nedir? diye sordurttu kendime.

Journal of Gerontoloji adlı sosyal bilimler dergisinde yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, hissedilen yaş takvim yaşından daha etkili(-imiş)!

Sonra baktım aynaya sordum kendime "kendimi kaç yaşında hissediyorum? genç miyim yaşlı mıyım?" eskiden yanıbaşımdakine sorardım, vazgeçtim bu huyumdan=) Önemli olan iç sesimin bana verdiği cevap çünkü...

Sevmeye sevilmeye ihtiyacım var, hayata dair umutlarım istediklerim var, araştırırım sorgularım okur öğrenirim, aktifim, sağlıklıyım, en önemlisi yeni deneyimlere açığım demekki "genç"im çünkü böyle hissediyorum.

 Arkadaşlar, toplum, tv ve reklamlar, sosyal medaya aracılığıyla empoze edilen sözde “genç olmak” kavramına göre yaşlıyım sanırım. Hayatı, 0 beden olmak üzere giyim kuşamdan ve sevgili/ koca bulmaktan ibaret olan, topluluk içinde elinden BB' yi düşürmeyen, yüzeysel popülerlik peşinde koşan, okumaktan, öğrenmekten, kendini geliştirmekten hoşlanmayan asık suratlı olmayı "cool olmak" sanan bir tanım çünkü bize "genç" diye öğretilmeye çalışılan şey...

Şimdi bu durumda hayatı 20' sinde tüketmiş hiç birşeyden maddi manevi tatmin olamayan ama takvim yaşı 20' yi gösteren "Ali, Ayşe, Yağmur" mu? (adı her ne ise) genç.. Yoksa "Betül Mardin, rahmetli Aysel Gürel veya Haldun Dormen" mi? ( daha çok ama aklıma ilk gelenler bunlar)

Karar verdim kesinlikle ben gençim, 0 benden değil dolu dolu 40 bedenim, 20 değil tam dolu dolu 33 yaşındayım ama ben gençim çünkü tüketmediğim, üretmediğim daha o kadar çok şey var ki...

Ha bu arada kilo verme çabalarım son sürat devam etmekte o ayrı, genç hissediyorum diye de salıp gitmeyelim değil mi?:):):)

gorsel

8 yorum:

plndrkn dedi ki...

Süpersin ne kadar anlamlı bir yazı olmuş..

Bencede hissedilen yaş daha değerli, senin de gençlik ışığın buraları bile aydınlattı...

Sayın KARACA dedi ki...

oğğ la laaa
Ne kadar güzel şey genç olmak, enerjik olmak, pozitif olmak!
Bende gençcim. Hem takvim yaşım hemde ruh yaşım. Hatta takvim yaşım 25, ruh yaşım daha çocuk sanırım :) ama herkes göremez ruhumdaki çocuğu... bu çocuğu en iyi eşim tanır :)

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında dedi ki...

geçen gün ben de bunu düşündüm 22'den fazla etmem ruhen, bedenen bırak bebegim olacağını evli olduguma bile inanmıyorlar.
Geçen gün kapıya gelen satıcı kadın anneni cagırırmısın canım dedi:))

En azından yaşlansakda göstermiyoruz yaşadıgımız tecrübeler kar kalıyor:)

moda ve hobi perisi dedi ki...

güzel bir yazı:)içim hala çocuk benim:)

nazlı dedi ki...

Çok haklısın..öyle bir hale gidiyoruz ki, 20 yaşında gençler hem görüntü olarak hem de ruhen olgunlaşıveriyor. Çoçuk olmak çocuk kalabilmek gitgide zorlaşıyor. Genç kalabiliyorsak ne şanslıyız aslında hayatta..yaşama sevincin hep ddaim olur umarım..

CEPAYNASI dedi ki...

haklısın...
insanı genç kılan yaşama coşkusu...
yaş 33...zaten gençsin ayrıca:))

Syhn dedi ki...

:) e yani :)

gecen gün aynı yaşta olduğumuz arkadaşıma kadın 19 diye bir tahminde bulundu sinir oldum bana kimse 19 gösteriyorsun demedi :)))

feray dedi ki...

İnsanın bedeni ve beyni hiçbişey yapmadığı zaman yaşlanır... Ben bu yıl geçen yıldan daha genç hissediyorum kendime... Tabii ki 33 grubu üyesiyim.. :))

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)