11 Ocak 2011 Salı

Kurabiye kokusu...

Dün akşam son anda gelen telefonla ev dört kişilik bir baskına uğradı=)

(Telefonla gelme mesafesi arasında) Her zaman kolaylığından dolayı tercih ettiğim Pudingli Kurabiye' den yaptım. Ha bir de annemin yapıp verdiği dondurucudaki börekler vardı, onlar zaten hep hayatımı kurtarırlar=)

Böylece misafirler mutfaktan gelen kurabiye kokusu eşliğinde karşılanmış oldular.






Yapmak isterseniz malzemeler,
100 gr margarin (oda sıcaklığında)

1 paket kakaolu puding (arzuya göre tabi ben fındık aromalısını kullandım)

1 çay bardağı sıvı yağ

1 yumurta

1 kabartma tozu

yeteri kadar un (ben esmer un kullandım)

Hazırlanışı

Margarin, sıvı yağ, yumurtayı derin bir kapta iyice karıştırıp daha sonra pudingi ve kabartma tozunu ekliyoruz, karıştırdıktan sonra yeteri kadar unu da ilave (kulak memesi kıvamı) edip yuvarlıyoruz. Şekil verdikten sonra hafif yağlı tepsiye diziyoruz ( ben yağlı kağıt kullandım) önceden ısıtıl-mamış 180 derecelik fırında kurabiyeler üzerleri çatlayana kadar yaklaşık 20 dak. pişiriyoruz ( ben tam 22 dk tutuyorum).

Bon Appetit=)

16 yorum:

ceydabural dedi ki...

hımmm ne güzel görünüyor pudraşekeri kullanmamanın nedeni pudingden dolayı dimi?

denemeli mutlaka ;)

Chilek dedi ki...

Evet Ceyda'cım, yoksa çok şekerli oluyor. Tavsiye ederim hem kolay hem çok lezzetli.

ebrulikedi dedi ki...

çok kolay bir tarifmiş.muhakkak deneyeceğim.ellerine sağlık.
kurabiyenin kokusu taa buralara kadar geldi.hmmmmm:)

xesrax dedi ki...

çok lezziz görünüolar. en kısa zamanda denemek istiorm bnde.. ellerine sağlık.

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

vyyyy süper gözüküyor..
Eline sağlık Chileğim...

YEMEK VAKTİ dedi ki...

Helal valla potanesiyel çok sende :) böyle sıkışık duurmlarda yapabileceğim en son şey kurabiye sanırım yoğur minik minik şekil ver:)

Ellerine sağlık canım benim

Sayın KARACA dedi ki...

hımmm çok lezzetli ve pratik sanıyorum ben bunu yaparım işallah fırınımda pişirir. Keyfine göre pişiren bir fırınla baş etmek zor :)

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Sarıcıma pişireyim ben bunu ya. Güzelliği basitliğinden gelen bir lezzet. Eline sağlık.

Yeşim dedi ki...

mmh neffisss :) kokusu buraya kadar geldi ellerine sağlık tatlım :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Süperr kakaolu kakaoluu canım çekti :))) ellerine sağlık canımm, eminim ki tadı muhteşemdir :)

Mavi Masal dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar :)

Özge B. dedi ki...

valla harika olmuş, ellerine sağlık! lazım işte böyle pratik tarifler her eve:)

ayci dedi ki...

anında misafir gelince; dediğim tek şey: gelirken birde tatlı getirin :D

acai_berry dedi ki...

Dugme gibi olmuslar, cok estetik ve lezzetli gorunuyorlar, ben de deneme istedim simdi..
afiyet olsun..

zeynep dedi ki...

mantar kurabiye olsun mu diğer adı da bunların:)

Şule İle Egeli Tatlar dedi ki...

Gerçekten hem kolay hem nefis bir kurabiyeye benziyor , buaralar kurabiyeye taktım bunu da denerim bu akşam :) ellerinize sağlık.

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)