20 Ocak 2011 Perşembe

Petshop gerçeğini bir de benden dinleseniz sıkılır mısınız?

Dünkü postumda onların güzellikleri gözler önündeydi, evde korunaklı alanlarda olan sahiplenilmiş minik dostlarımız(dı) onlar... Peki ya diğerleri?

Evleri barınak ve sokak olan bir dolu yuvasız varken, boynunda etiketle küçücük camekanda canlı değilde "mal" gibi satılmayı bekleyenlerden bahsediyorum.

Ülkemizde barınaklarda sahiplenilmeyi bekleyen birçok can varken petshoplarda hayvan satışı yapılmasına gün be gün çanak tutan ve her isteyenin petshop açabilir olması durumunu kesinlikle kınıyorum.

Bugün petshoplarda gelişigüzel hayvan satışının, ‘başıboş sokak hayvanları’ sorununu tetiklediğini farkında mıyız? Bir ‘mal’ gibi alınan canlıların sokağa atılma nedeninin ‘kolay alınanın kolay terk edilir’ olmasından kaynaklandığının da bilincinde miyiz?

Ben kendimce şunu yapabiliyorum (ancak) hayvan satmayan bir petshoptan Chilek'in tüm ihtiyaçlarını karşılıyorum. Sizde size yakın bu petshopların listesini edinebilir, alışverişlerinizde buraları tercih edebilirsiniz belki...


"Kirli Ticarete Hayır" kampanyasına en büyük desteklerden biri fotoğraf sanatçısı Sedat Peker' den geldi. Sedat Peker, Türkiye'deki çeşitli hayvan barınaklarını dolaşarak elde ettiği fotoğraflardan albüm oluşturdu. Bu albümünü oluştururken 17 bin km yol katedip, "Türkiye'de Hayvan Hakları" belgeseli için görsel malzeme topladığını, çalışmasının ilk ürünü olan 18 fotoğraflık "Satın almayın, sahiplenin" isimli kartpostal albümünü yayınladığını bildirdi.

Albümün, hayvan barınaklarındaki sahipsiz kedi ve köpeklerin sahiplenmesine yönelik tema içerdiğini belirten Sedat Peker' in konuyla ilgili söylediklerine buradan ulaşabilirsiniz.

PS: Birgün belki bende böyle adımı duyururum birşeyler yaparak, tabi derdim adımın duyulması değil onlar adına büyük sayılabilecek bir adım atmış olmak:)

4 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

Petshoplar kapatılmalı,bir sürü kedi köpek,bir sürü bebek,sırf petshoplarda satılabilsin diye anne sütünü bile yeteri kadar ememeden annesinden kopartılıp kötü koşullarda getiriliyor,camlı bölmelere tıkılıyor.mutlaka birşeyler yapılmalı. bu konuda yazdığın,dikkatimizi bu konuya çektiğin için çok teşekkürler canım,umarım birşeyler değişir :( agzına yüreğine sağlık...

Yeşim dedi ki...

Bence de petshoplar da hayvan satışı yasaklanmalı. Hoş hayvanlara karşı yapılan kötü muamelenin kabahat olarak kabul edildiği bir ülkede bu konuyla ilgilenecek yetkili bulabileceğimizi de sanmıyorum :( Sivil toplumun tepkileri de ne yazık ki dikkate alınmıyor. Bir gün onlar için en büyük adımı atman/atmamız dileğiyle...

MeLc dedi ki...

uzun uzun anlatıp sıkmak istemem ama daha 2 hafta kadar önce eşim petshoptan kedi yaparak bir hata yaptı bana süpriz yapmak istedi ama olmadık işler geldi başımıza,kedimizde mantar çıktı tedavi ettirelim dedik ama bi taraftanda hazır olmadıgımı bi canlıya bakamıyacağımı düşündüm ama geride almadılar oralar uzun konu ama biz tedavi için isim vermicem ama anlayan anlar veterinerlik fakültesine gittik,kanı alındı filmi çekildi falan ordaki görevli bayan filmde bişiler gördü hocama sormam lazım diyerek biyere gitti 10 dakka sonra geldi,sonra bi tel hoca nerden almıslar die sordu bizde söledik,kız teli kapattı ve oranın değiştirme hakkı varmış gibi bi cevap aldık.....ben başka bişi demiyorum ,koskoca üniversitede hoca die geçinen biri bunu söyleyebiliyor,kedinin şuyu var buyu var şöle tedavi edelim yok saten hiçbişiye bi sonuc alamadık.petshoplarda neler döndüğünüde çok ii anladım bir daha önlerinden bile geçmicem ve umarım birgün hepsi kapanırlar.

Chilek dedi ki...

Selin; umarım canım umarım hemde bir an önce:(

Yeşim;işte bizler ne yapabilirsek canım benim, yoksa kimsenin umrunda olduğu yok tabi:(

MeLc; evet keşke sokaktan alsaymış ama napalım evet petshopların çoğu bu durumda kirli ticaret yapıyorlar. Ben kediciği merak ettim, naptınız? bırakmadınız değil mi sokağa? aldılar mı geri?

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)