17 Ocak 2011 Pazartesi

Uykusuzluk...meğer ne menem bir dert imiş(!)


Muzicons.com

  • Haftalardır uykusuzum, abartmıyorum gerçekten. Maximum uyuma saatim 4 bu sıralar. Dün gece 02:00' de uyanıp bir daha hiç uyuyamadım mesela. Nedenini bulamıyorum, düzenimde ruh halimde hayatımda alışkanlıklarımda bir değişiklik yok oysaki...

  • 2 gece uyku ilacı aldım, aralarda yine uyandım ama o geceler biraz daha sağlıklı uyudum. Şimdi kendimi alıştırma korkusundan kestim yine uykusuzluk başladı. Nihayetinde de migren ataklarım yoklamaya başladı.

  • Uykusuzluğun tedavisinin zor olduğunu ve hatta tanısının çok zor konulduğunu biliyorum. Hastenede uyuyarak uyku aşamalarını kayıt ediyorlar. En tehlikelisi de uyku apnesi denen illete yakalanmak. Çözüldü çözüldü yoksa bana hastane yolları gözükecek gibi:(

  • Bu arada akşamları kaynatıp içmediğim ot çöp sap kalmadı, ılık zencefilli sütten tüm tavsiye edilen cadı çaylarına kadar. Bu akşamda pis kokulu kedi otunu deneyeceğim bakalım ne olacak?

Tavsiyeleriniz varsa ya da bir fikriniz dinlemek isterim, belki beni bu dertten kurtarırsınız....
 
countryhome


16 yorum:

YaşamPINARIM... dedi ki...

bazen içinde bulunduğumuz psikolojik durumlar da uykusuzluğa sebep oluyo. bunun gibi bi durum yoksa 2 aylık bi süreyi de geçtiysen kendi kendine bişeler yapmaya çalışma bence bi doktora git...
daha sonralarda tedavisi gerçekten çok zorlaşıyor. belki ufak bi ilaçla falan çözülebilir bi durumdur..
sevgiler...

Sayın KARACA dedi ki...

Tavsiyem var ama.. Nasıl yapacağımı bilmiyorum :)
Kendi uykumu seninle paylaşmak istiyorum. Çünkü senin tam tersine bendede aşırı bir uyku hali var. 7-8 saat uyuyorum ve yetmiyor. Daha çok daha çok uyumak istiyorum. Uykumu seninle paylaşırsam ikimizde dengeleniriz bence :)

Yeşim dedi ki...

Canım benim ya kıyamam sana :( hayatımda bilmediğim tek şeydir uykusuzluk. Zira hep fazlasıyla uyurum :( Özellikle bugünlerde ben de uyanık kalmakta zorlanıyorum maalesef. Lavanta yaprakları rahat ve sakin bir uyku verirmiş. Özellikle yaprak ve sapları olacakmış. Kedi otu da tavsiye ediliyor bir de denemediysen oğulotu çayı da iyi geliyormuş. Şifa bulman dileğiyle öpüyorum seni.

Chilek dedi ki...

YaşamPınarım; yok henüz 2 ayı geçmedim ama neredeyse 1 ay oldu, devam ederse gideceğim artık kaçışı yok:(

Sayın Karaca; ah çok tatlısın:) keşke yolu olsa hiç itirazım olmazdı emin ol:)

Yeşim; Oğul otunu denedim bu akşam da kedi otu kaynatıcam yatmadan 1 saat önce, lavanta keselerim vardı evde ondan da yastık altına yerleştireyim bakalım belki faydası olur:(

Burcu Çalışkan dedi ki...

çok sıkıntılı bir şey biliirm migren tedavimde ilacın yan etkisi uykusuzluktu mahvolmuştum. umarım en kısa zmaanda çözülür bir de çok şartlamamaya çalış kendini bir çok çeyin nedeni stres olabiliyor böyle şeylerde biliyorsun

gami'den izler dedi ki...

ahh canım çok geçmiş olsun diyesim geldi çünkü bu bir hastalık gibim bir şey.. çok fenadır bilirim. 6 ay önce tam 54 uyuyamadım deliriyordum artık!! galiba kafa yogun olunca böyle bir dönem geliveriyor... süt, bitki çayı, meditasyon etkili olabilir.
umarım bir an önce uykun düzene girer...

Selin Ergeçer dedi ki...

Canim uykusuzluk cok fena birsey fakat sana soyle birtakim omerilerde bulunabilirim; birincisi;gece eger uyuyamiyorsan,yatakta donup duruyorsan,yataktan hemen kalk,yatakta uyumamayi ogrenmemeli bunye,eger uyuyamiyorsan kalk koltukta vakit gecir. 2.si, muzik dinleyeceksen veya kitap okuyacaksan hatta tv izleyeceksen,butun bunlar soft olmali,yani macera veya korku filmleri izleme,bangir bangir oynak bir parca dinleme,bunlar bunyeyi uyarir,uykunu tamamen kacirir. 3.su, diyelim uyandin,surekli saate bakip durma,surekli bakip uyuyamiyorum uyumam lazim diye kendini gerersen,tam gerilirsin,hic uyuyamazsin, 4.su,banyo filan olacaksan bunu gece yap cunku dus esnasinda vucut isisinda dusme olur ve birkac dakika icinde isi eski haline doner,iste isi eski haline donerken de bunye gevser ve uykun gelir :)
Canimcim benim soyleyebileceklerim bu kadar,umarim isine yarar,tabii bitki caylarini vs saymiyorum,onlari yapiyormussun zaten :) biraz da bunlari yapmaya calis bakalim ise yarayacak mi? Gelismelerden haberdar et tamam mi?;)

yalnızyakamoz dedi ki...

bendede olmuştu bu uykusuzluk berbat bişey bu bilirim ben 2 haftanın sonunda normale döndü şükürler olsun gece gece gözlerimi sıkı sıka bi hal oluyordum bu cadı otları işe yararmı bilmem ama bana göre rahat bi uyku için rahat bi hayat şart biraz sıkıntılı bi dönem geçirdiysen yada geçiriyorsan aklını meşgul eden bişeyler var üzgünüm ne kaynatırsan kaynat yararı olmaz

Chilek dedi ki...

Burcu; iş yeri biraz yoğun ama bakalım umarım döner en kısa zamanda normale

Gami; dengeleme, meditasyonu yapıcam bakalım işe yarayacağını umuyorum tıkanıklık varsa o da yapabiliyormuş

Selin; evet bu ara yatak öğrendi resmen uyumamayı ve gerginliği söylediklerini yapıcam haber veririm tabi

yalnızyakamoz; bakalım artık gececek umarım

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

doğadan relax cay. bana cok ıyı gelıyor.

Özge B. dedi ki...

nasıldı kedi otu sonuç? hala uyuyor musun? merak ettim...

tavsiyem şu ki, öyle bir yemek ye ki ancak uyuyarak sindirebil... adana soyle dürüm, içli köfte, soğanlı salata, şalgam, ayran, ekmek kadayıfı falan, coş ye deliler gibi - sonra da ağırlık çöksün koltukta uyuyakal! nasıl ama?

Chilek dedi ki...

Zeynep; bende tık etmedi öyle söyleyim:)

Özge; valla uyudum hemde 7 saat kadar kokusu feci bir ot ama sızım sızım sızıyormuşsun yafu:))

Yeşim dedi ki...

ooo işte bu iyi haber canım :) çok sevindim senin adına :)

Chilek dedi ki...

yeşim; evet canım öncesinde bir de ılık duş aldım sonra da otu kaynatıp içtim sonuç aldım nihayet:)

YEMEK VAKTİ dedi ki...

Oy uykusuzluk ne menem şeydir.Bende annemden kedi otunu duymuştum ama Özge yazmış zaten:)

Doğal olarak ... dedi ki...

bitki çayı ve kitap.. muhteşem bir kombinasyon bence.. bitki çayında ise mega tea relax çayını önerebilirim.. kitap okumayan en fazla yarım saatin kalacak:-)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)