26 Temmuz 2011 Salı

Limon...

Bodrum Gümüşlük Bodrum'un cennet koylarından biri, adı kadar büyük ve iddalı değil ama çok güzel.
İşte yine o cennette bir köşe "Limon" yine adı kendisinden büyük...

Yolun kenarından saptığınızda bu tabela karşılıyor sizi, toprak yoldan tozuta tozuta mekana giriş yapıyorsunuz. Öyle Midpoint, Papermoon insanıyım Türkbükü'nden başka yerde soluk alamam diyorsanız bence hiç uğramayın...



Öyle şık bir mekan değil Limon, alakasız denizi yukarıdan gören bir tepenin üzerine kurulu, sıradan ordan burdan alınan koltuklar, salıncaklar var mesela etrafta. Herşey çok sıradan ilk başta ama sizlerde benim gibi detaycıysanız Limon'un neden Limon olduğunu kolayca çözeceksinizdir.
Herşey detaylarda saklı. O detaylar işte Limon oluveriyor.


Burası arka bahçesine uzanan yol, gün batımı için ideal..
Bizim gibi kahvaltısına gittiyseniz yukarıda oturmanızı tavsiye ederim.


Oturduğumuz yerden koyun görüntüsü tabi daha uzakta=)


Mekanın içine girişte işte burası tam ortada kalıyor. Kenarda Rıza Abi oturuyor, sizi güler yüzüyle içeri buyur ediyor. Koyu bir sohbet başlıyor aranızda 40 yıllık tanışıklığımız var sanki. Rıza Abi Candan Hanım'la birlikte Limon'un hem işletmecisi hem de sahibi...



Mekanı insanlar güzelleştiriyor, bunu bir kere daha hissediyorum=)


Ben eski püskü görünen detaylara bayılıyorum ortamdan kopuyorum başka başka hayallere dalıyorum.
Kendi istediğim yerin hayalini kuruyorum, emeklilikte falan değil hemen şimdi kendimi koyuveriyorum o hayallerin ortasına=)


vee meşhur kocaman incir ağacının altına soframız kuruluyor. Allahım rengarenk ev yapımı reçeller, resmen aşık oluyorum. Mandalina, İncir, Bergamot, Karadut rengarenk seramiklerin içerisinde.
Hani nererede? derseniz öyle bir yumulduk ki, o güzel masayı malesef görüntüleyemedim.



Kahvaltının ortalarına doğru masada makinaları gören Rıza Abi yanımıza geldi ve " herkes aynı şeyi yapıyor önce fotoğraf çekin sonra unuttuk diye üzülüyorsunuz" dedi. Haklıydı biz de unutmuş masanın yarısını süpürmüştük bile=)



Ben böyle güzel ev yapımı yoğurt üzerine dökülmüş karadut reçeli yemedim mesela. Bal- kaymak 40 derecede yenir mi? diyenler sizi kahvaltıya buyur edeyim bakın nasıl da yeniyor. Herşey bahçeden herşey el yapımı. Çeşit çeşit peynirler otlarla süslenmiş. Bahçedeki zeytin ağaçlarının yağı, al somunu gömül içine o derece yani...



Bunlarda satılan el yapımı mandalina reçelleri, evinize sevdiklerinize almayı unutmayın ayrılırken.

Benim için önemli detaysa içeride kediler köpekler hatta bahçede tavuk ve kazların olması. Köpişler arada bir kaş kaldırıp bakıyorlar, kuyruk kuyruğa uyuyan kedicikleri sevseniz bile tek tepki karından gelen mırıltı oluyor. Huzur cenneti burası yolunuz düşerse uğramadan geçmeyin.

Yok ben kahvaltı istemen derseniz elinizdeki mojitonuz bununla birlikte eşssiz gün batımınında size eşlik etsin=)

18 yorum:

Hande dedi ki...

Canım o kadar güzel anlatmışsınki görmeden hayran kaldım oraya. Fotoğraflarlada mekan gözümde canlandı :)

zeynep dedi ki...

Hande çok haklı, çok güzel yazmışsın sanki hala oradaymışsın gibi anlatmışsın canım=) İnsanın kalkıp bi gidesi geliyor, ama en çok da o güzelim reçellerden yiyesi:)

Meyra dedi ki...

seviyorum bende böyle natural ve salaş mekanları, gerçekten limon albenili özellikle reçelleriyle:)) vee kareler muhteşem anlatmış günün ve mekanın özelliğini teşekkür ederiz canım henüz tatile gidememiş bünyeme pek iyi geldi:)

my lifebook dedi ki...

Mekan çok güzel gerçekten. Reçellere bayıldım, çok acıktım:)

Selin Ergeçer dedi ki...

O kadar güzel anlatmışsın ki okumaya doyamadım canım :) Açıkcası ben pek Bodrum insanı değilim yani neden bilmiyorum sanki Bodrum beni yoracakmış gibi geliyor.Belki de nedeni,hep o TV'de gördüklerimiz yüzünden.Şimdi senin postunu okuyunca "işte bunlar da var Bodrum'da" dedim :) Çok isterdim orada olmayı,orayı solumayı:) Kimbilir belki bir gün? ;))

colette dedi ki...

Kalkıp gidesim geldi benim de... Yorgun bedenimi dinlendirecek mekan aramaktayım bu günlerde lakin gitmeye de çok üşeniyorum,bir de kızlar var,onlar ne olacak ? Fotoğraflar harika,mekanı çok beğendim Chilek'im . Sevgiler...

Chilek dedi ki...

Hande; ya ne mutlu bana demekki hissetirip gözünde canlanmasını sağlayabilmişim:)

Zeynep; sorma Zeynep o kahvaltıdan bir günlük kalori alımı yaptım o reçeller yüzünden:)

Meyra; sevindim canım biran önce gidip gelebilmeniz temennisiyle Ankara çekilmiyor yoksa:)

My Lifebook; ah o reçeller yok mu? öldüm ben onlara ya:)

Selin; canım aslında Bodrum tıpkı İstanbul gibi. Ben yıllardır giderim çok severim ama deniz için koyları geceleri içinse yine mevkileri tavsiye ederim. Sessiz ve sakindir böyle koyları ama isteyen için de korkunç yorucu ve ritimli bir gece hayatı vardır. Koca tatilde sadece son gece Bodrum merkeze indik düşün arık:)

colette; ablacım kalk git hiç üşenme 2- 2,5 saatlik mesafedesin oralara akşamına bile dönersin evine istersen:)) Çok şanslısın çokkk:)))

asmabahce dedi ki...

Allahımmm nasıl güzel geldi bu yazı hele de o güzel fotoğraflarla. Reçellere ne demeli:)

Yeşim dedi ki...

Şimdi işi gücü bırakıp gidesim geldi ve fakat mümkün değil ühüü. Şaka bi yana huzuru fotolardan da anlaşılıyor tatlım. Böyle saklı kalmış kim bilir ne cennetler var da biz bilmiyoruz. Detaylar harika canım gitmiş kadar oldum :)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bence çok güzel. Seneye listeye alıp uğrayabilirim buraya..

Moda ve Hobi Perisi dedi ki...

gitmş kadar olduk çok teşekkürler.çektiğiniz fotoğraflara bayılıyorum kendimi başka dünyadagibi hissediyorum.ben sizin hangi marka hangi model makine kullandığınızı öğrenmek istiyorum bende bir makine alacağım ama çok kararsızım sizinki profesyonel tip.acaba kullanımı çok mu zor ben amatör kullanıcıyım sizce profesyonel alsam kullanabilirmiyim.yardımcı olursanız çok sevinirim.sevgilerle....

Chilek dedi ki...

asmabahçe; o reçeller mutlaka ama mutlaka yenmeli:)

Yeşim;Eylül' e kadar dayan sende o zaman gezeceksin, belki de yolunuz düşer belli mi olur?

Mavi Tutku; eminim pişman olmayacaksınız:)

Moda ve Hobi perisi; güzel sözler için çok teşekkür ederim. Bende çok sıradan ve basit bir makina var aslında Canon 450 D:) Sadece farklı lensler kullanıyorum. Alacaksanız üzerine daha yeni özellikleri eklenen bir sürü makina çıktı. Tabi karar verirken maddiyatı da önemli, makinalar yenilendikçe bir o kadar da fiyatlanıyor malesef:(

Moda ve Hobi Perisi dedi ki...

ilginiz için teşekkür edeerim araştırmaya devam ediyorum

cocolulu dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın ki tepedeki rüzgarı hissettim sanki =)
Hayal ettim, elimde limonata başımda hasır şapka beyaz masalardan birinde4 oturuyorum (: Çok güzel bir paylaşımm

http://thisismynotebook.blogspot.com/

Müge Hestbaek dedi ki...

limon ne güzel bir yerdir sahiden... bir kere bir gün batımında gitmiştim. fotoğraflar ve yazı şahane :)

asortik dedi ki...

çok sıcakkkk, şimdi kalkıp gidesim var. yok yok sanırım ben şu anda limon'dayım:))
şu zoom olayı ne güzel bişeydir, uzakları yakın ediveriyor:))

Elifinelizi dedi ki...

Harika yazmışsın , yaşattın bize:)
Daha dün akşam bodrum aşığı bir arkadaşımla konuştuk Limonu ve bodrum özlemini üzerine çok iyi geldi inan :)

Chilek dedi ki...

Moda ve Hobi perisi; rica ederim:)

cocolulu; evet güzel bir hayal olmuş bende mojitoyla hayal ederim kendimi):

Müge; adı kadar büyük değil ama enerjisi çok yüksek bir mekan:)

asortik; değil mi? keşke hayatta da öyle birşey olsa hep uzaklar yakın olabilse:)

Elifinizi; çok sevindim iyi gelmesine:)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)