28 Temmuz 2011 Perşembe

Neva


Uzun süredir okuduğum kitaplardan bahsetmemiştim. Bir yerden başlamak lazım diyerek Neva' la kitaplığımın kapısını yeniden aralıyorum.

Ilgın Olut' un okuduğum ilk kitabı. Edebi kaygı güdülmeden yazıldığını dile getirmiş kendisi de...

Edebi açıdan bir zenginliği olmamasına karşın dilin akışında sorun yaşamadım.

Konusu biraz hafif gelse de zorlanmadan bitirdim.

Hikaye İzmir' de çok yakın olan 4 arkadaşla ve onların üniversiteyi kazanıp İstanbul' a gelmeleriyle başlıyor. Ağırlık Ilgın karakterinde. Kitabın ortalarından sonra Ilgın ve Neva' nın hikayesini okuyorsunuz. Kitap beklenmedik süpriz bir son ile bitiyor.

Ben bu kitabı elime almakta biraz geç kalmışım sanırım zira gençlik yıllarında okunsa biraz daha tat bırakırmış. Okunmaz diyemem ama bende çok iz bıraktığını da söyleyemem.

Okuyanların yorumlarını merak ediyorum, sadece bende mi bu etkiyi bıraktı acaba?

7 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

Daha önce de bu kitapla ilgili benzer bir yorum okumuştum.Şimdi sen de yazınca, okumalıyım diye düşündüm ve listeye aldım bakalım :)

DarLa dedi ki...

bu kitabını okumadım ama "günaydın Funda" yı okumuştum..
Seninle aynı izlenimdeydim bitirdiğimde....

sine'mden dedi ki...

ben de 1-2 sene önce okumuştum bunu ve aynı fikirdeyim seninle.hiç olmazsa anlatımda sıkıntı yoktu :)

zeynep dedi ki...

okuduğumda ben de aynı şeyi düşünmüş ve yazmıştım, gençlik yıllarında okunsa sanki daha faydalı olabilecek bi kitap:)

Chilek dedi ki...

Selin; oku bakalım canımcım sen nasıl bulacaksın?

Darla; demekki hep aynı çizgide kitaplar...

sinem'den; evet anlatımı akıcı gerçekten

zeynep; evet canım biraz teenager malesef:(

Arsızkedi dedi ki...

çok kısır bir kitap olduğunu düşünüyorum,yeni nesil bir yazarın çok daha özgün ve yaratıcı olmasını beklerdim ama o kadar sıradan,sıkıcı ve karakterlerin bakış açısı olarak o kadar dar ki verdiğim paraya,ayırdığım zamana acıdım,bittiğinde hemen kaldırdım gözümün önünden.Ve ben ergenlik döneminde de gençlerin bu kadar küt bakış açılı romanları okumasından yana değilim,bakış açıları geniş yazarlar okumalılar.bide o başındaki edebi kaygıyla yazılmadı işte eleştiriler şöyle böyle kem-küm kısmını da çok antipatik buldum,yazar niye yazdı ki o zaman o kitabı.Benim bir kitap kulübüm vardı,oraya üni.1 den bir arkadaş geldi ve şu cümleyi söyledi "ben türkçe edebiyat okumuyordum ama..." amaaa,topluluğumuzun genel kuralı bu olduğu için okumaya başlamıştı;ne acı!Türk edebiyatı çok daha iyi yerde olmalı,çoğunun düşüncesi bu.yazarlar eleştirilere açık olmalı.Kitabı ilk okuduğunuzu belirttiğinizde vaktinize çok üzülmüştüm.neyse deneyim diyelim ;)

ebrulikedi dedi ki...

dosta her gittiğimde alsam mı diye terddüt ediyorum.merak ettim.en kısa sürede okuna:)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)