21 Eylül 2011 Çarşamba

marifetli kadının hali bir başka...

evet o marifetli kadın ben oluyorum=))

Şu ahir ömrümün ilk ev yoğurdunu mayalamış ve tutturmuş biri olarak mutlulukla bu postu hazırlıyorum.

Bakalım neler yapmışım?


Şu uht ve pastörize tartışmalarından sonra bu pazar ilk defa aldığım kararı uyguladım ve doğal süt almaya başladım. Anladım ki normal sütün tadını unutmuşuz içmeye içmeye, bir güzel kaynattım. Bir gün kadar dolapta beklettim. Sonra 1lt kadarını yoğurt yapmak için tekrar iyice kaynattım.


Bir çorba kaşığı evde bulunan market usulü yoğurdu mayalık olarak kullandım. Bende tava yoğurdu vardı gayette başarılı oldu, artık siz ne kullanırsanız.


Süt soğumaya başladığında hafif kaymaklanıyor zaten, onu zedelemeden küçük parmağınızı sokun 20 sn kadar içerisinde tutun. Parmağınız yanmayacak ama sıcaktan rahatsız olacak sıcaklık en ideal sıcaklık(mış). Anne tavsiyesi=)


Daha sonra aldığınız biraz sütle yoğurdu inceltin içerisine bir çimdik şeker katarak karıştırın ve yoğurt yapacağınız kabın kenarından yavaşça akıtın. Sonra bir kaşıkla aynı noktadan kaymağı yine zedelemeden dalga hareketiyle yoğurdun süte karışmasını sağlayın.


ve işte o sargı, annemin evlenirken çeyizler arasına şıkıştırdığı benimse "bu ne anne? yerde yemek mi yiyeceğiz?" diye söylendiğim sofra bezi, meğerse işe yaradığı yerler farklıymış=)

Yukarıdaki işlemlerden sonra kabı sarıp sarmalayıp 5 saat kadar beklettim. Sonra açıp buzdolabına koydum. Sabaha yoğurdum olmuştu.


Sonuç beni gerçekten mutlu etti=) Ben ekşi yoğurt sevmem mesela o yüzden ev yoğurtları tam benlik.
Yedik yuttuk afiyetle...

Eğer sizler de denemek isterseniz bu kadar kolay. Bu arada yemek bloger arkadaşlarımı bir kere daha sevgiyle andım. Hem yap hem çek oldukça zormuş.=)

Şimdi bana kocaman bir alkış istiyorum=)

14 yorum:

lolipu dedi ki...

valla kocaman bir aferin sana şekerim:)) afiyet olsun:)))

asmabahce dedi ki...

Ben de sayende doğal yoğurt yemiş oldum, muck:))

Krnc dedi ki...

Ev yoğurtlarını bende çok severim,ama biz genelde hazır alıyoruz.Kutu sütünden bir defa denedim yoğurt yapmayı,aslında güzelde oldu ama böyle kalıp gibi olmadı,kalın krema kıvamında oldu.Şekil olarak beğenmedim ve bir daha yapmadım:)
Ben de hafif ekşi seviyorum..
Afiyet olsun size,çok güzel görünüyor :)

plndrkn dedi ki...

canım benim ya ellerine sağlık!! yoğurt candır, hele böyle ev yapımı oldu mu mmmm mis :)

my lifebook dedi ki...

Yahu yoğurt mayalama işi bence o kadar iddalı bir olay ki söyleyecek söz bulamıyorum. Afiyet bal şeker olsun:)))

Meyra dedi ki...

alkışı en şakşaklısını yolladım canım:))haklısın hazır yemekten içmekten doğal tatları unuttuk.eline sağlık hamarat chilek;)

Hande dedi ki...

Ellerine sağlık canım, hazırı varken uğraşmayacak kadar tembeliz :) o yüzden seni tebrik ediyorum :)

Nalan Ünal dedi ki...

e bravo diyelim:) Ellerine sağlık, artık evde hazır yoğurt tüketmezsiniz.


Yaparken resimlemek yapmaktan zor gelir ama resim sayısının fazlalığı denemek isteyenlere cesaret verdiği için ben de hep çok resimlerim yemek tariflerini.

DarLa dedi ki...

ellerine sağlık canım ya..
harika...
marifetli akrepsin vesselam :)

kalp kalp kalp

zeynep dedi ki...

Hemde alkışların en büyüğü sana!! harikasın! ben ahir ömrüme bir yoğurt mayalamayı sığdırabilir miyim şüpheliyim:)) Aman allahım bu ara pek bir hamaratız hepimiz ne oluyor bize:)

Anne İş'te dedi ki...

ALKIŞ!!! Ve ben genel kanaatin aksine aradaki o kara kediyi severim

acai_berry dedi ki...

Bravo valla, biraz bana da bulassa ya su hamaratlik..

Chilek dedi ki...

lolipu; teşekkürlerrr:))

asmabahçe; mucx;)

Krnc; kutu sütlerden tutmuyor sanırım biraz kıvamsız oluyor annemden duyduğum o:))

pldrkn; hadi bakalım yeni gelin senden de bekliyoruz:)

my lifebook; ben de öyle sanardım ama inan ki çok kolaymış dene bak ne demek istediğimi anlayacaksın:))

Meyra; gerçekten unutmuşuz:)

Hande; teşekkürlerr:)

Nalan; sanırım öyle olacak. Wallahi bravo zor işmiş yaparken çekmek;)

Darla; evet evet elimden her iş geliyor maşallah:PP

zeynep; dediklerimin aynısını yap ne kadar kolay olduğunu gör, recel yaptıysan bu yanında çocuk oyuncağı inan ki:)

Dijle; Tatlım benim olduğum her yerde var onlardan;)

acai-berry; hadi kalk hemen başla yapmaya böylece sana da ben bulaştırmış olayım;)

cemre dedi ki...

ev yapımı yoğurda bayılırım..
geçen sene sardım bu işe, mahallenin sütçüsüyle dost olduk haftada bir sütümü kapıya getiriyor sağolsun..
ilk seferde tutturmak zordur o yüzden kocccaman tebrikler ve ellerine sağlık hamarat hanım :)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)