3 Ekim 2011 Pazartesi

Philadelphia

Sorumlu Blog: Bize iyi kalbin gerek diyerek yola çıktılar. Hepimiz okuduk, paylaştık, destek verdik.
 Pozitif Yaşam Derneği ve Sorumlu Blog sayfalarına tıklayarak merak edilenleri, ön yargıları ve doğurduğu sonuçlarını okuyabilirsiniz.

"HIV/ AIDS hepimizi ilgilendirir"



Philadelphia, 1993 yapımı tam da konunun işlendiği harika bir film. Cumartesi günü özel kanallardan birinde denk geldim. 3. defa yine soluksuz izledim.

 Akademi Ödülleri'nde Tom Hanks'a "en iyi aktör" ödülünü getiren bu filmde; Eşcinsel ve işinde başarılı bir avukatın (Tom Hanks) birgün AIDS virüsü taşıdığı fark edilip, çok geçmeden çalıştığı hukuk bürosundaki işine de sudan bir sebepten dolayı son verilişini anlatıyor. Şirketin patronu ile arasının çok iyi olmasından dolayı buna çok şaşıran avukatın, şirketi ve patronu aleyhine mahkemeye dava açmaya karar vermesiyle devam ediyor. Böylece AIDS kurbanın bir insanın toplum içindeki yerini sorgulayan bir dava da başlamış oluyor. Ve ona bu hukuk mücadelesinde arkadaşı (Denzel Washington) yardımcı oluyor.

Imdb' den 7,6 almış ancak bence çok daha iyisini hak ediyor. Bence mutlaka izlenmesi gereken bir film. Eğer izlemediyseniz mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.

Son olarak; bedeni, cinsel tercihi ya da herhangi bir seçimi yüzünden toplum tarafından engellenen ve bu engellere rağmen yaşamaya çalışanlara verilecek en büyük destek, onları dışlayan ve gruplayan zihinlerle mücadele etmektir diyorum...

Herkese keyifli haftalar...

4 yorum:

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

philadelphia'da 2 sene yasamis ve yeni gelmis biri olarak yaziyi gorunce hem sasirdim, hemde sevindim gozden kacmis bu filmi hemen izlicem tesekkurler :)

cemre dedi ki...

kaç defa izlesem sıkılmayacağım, muhteşem bir film. konusu ise toplumsal derin bir yaraya parmak basıyor. senin gibi aynen izlemeyenlere şiddetle tavsiye ediyorum bende! (geçenlerde denk geldim filme ve seyretmemiş olan eşime seyrettirdim) dediğin gibi çok daha yüksek puanı hakediyor canım :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Muhteşem ve duyarlı bir post olmuş canım. Gerçekten de bu konuda duyarlı olmalıyız daha da doğrusu bilinçlenmeliyiz...Ellerine sağlık ;)

Chilek dedi ki...

Çilekli; izlemelisin bence de:)

cemre; bence de çok iyi bir film sıkılmadan defalarca izlenebilir

Selin; rica ederin canım, sorun hepimizin...

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)