24 Ekim 2011 Pazartesi

Sebep ben miyim?

Ben “hadi dedim? olur mu?” derken oldu. Camiada büyüdü, ses getirdi sustuk durduk durakladık! Kimisinden destek istedik seve seve verdi, kimisi “bu durum bölünmeye sebep olur destek veremem” dedi. Saygı duydum, teşekkür ettim, sustum, izledim...

Az ve öz kendi adımla yola çıktım, Twitter’da grup büyüdü kocaman oldu. İş büyüdükçe başka noktalara gitmeye başladı. Ben kendi adıma şunu söylemek isterim; Bir şey yapamamanın verdiği mutsuzlukla kendi dünyamda hiçbir şeyin içerisindeki “şey” olmak yerine bir şey içerisindeki “şey” olmayı seçtim. Pişman mıyım? Değilim! Aynı amaca gönül veren kalplerin birbirini hırpalaması, birbirini Öteki, Diğeri diye sınıflaması üzdü beni!
Kendimi “buna sebep ben miyim?” diye sorarken bile buldum.
Amaç bir olmak yas tutmakken, laf yetiştirmek, laf sokmak, reyting yapmak haline dönüştü. Ben Öteki, Diğeri değilim yine benim! Yas tutana da, tutmayana da, yazı yazana da yazmayana da saygı dedik. Bölünmeyin, karışmayın kendi içinizde dedik ama sanırım başaramadık! Ne oldu? Bu süreçte yazı yazan tükaka mı oldu? Tabi ki hayır! Herkes kendi hür ve özgür iradesiyle kendi mecrasında (blogunda) istediğini, uygun gördüğünü uyguladı...
Bloglarımıza giremediğimizde kimileri Digitürk’ünü kapattı, kimilerimiz kapatmadı burada bölündük mü? Ben kendi adıma hiçbir alanda bölünmedim. Bölünmek kafada başlar. Öteki, Diğeri o ya da bu olmak bir seçimdir. Seçmezsen olmazsın, sadece amaca hizmet edersin.
 Ben bu yazıyı kaleme alırken 3 can daha şehit oldu, olmaya da devam ediyor ve depremde kaç kayıbımız var? hala bilemiyorum. Ülkemiz yeni bir felaketle karşı karşıya. Zaman bölünmek değil birlik olmak zamanı! Üzgünüm ve bu yazıyı okuyan herkesin en az benim kadar üzgün olduğunu da biliyorum. O halde bırakalım herkes anladığı dilde yasını tutsun, gelmek isteyen gelsin. Durana da laf etmesin.
Facebook’ una siyah kurdele asıp yanında aynı anda müzik paylaşanlar da oldu, hiçbir şey yokmuş gibi davrananlar da yani herkes kendi dilinde yasını tuttu, kimisi kendi mecrasında sadece sustu seçimini yaşadı. Herkesin acısını yaşama ve ifade etme biçimi farklı.

Hayat devam ediyor, yine acıkıyoruz, ne alacağımızın planlarını yapıyoruz. Bayram tatilinin heycanını duyuyoruz. Ateşin düştüğü yerde bile insanlar yemek yiyiyor, uyuyor. Bir şey değişmedi evet hala terör var! Hala hükümet çözüm bulamıyor, hala beklenenler yapılmıyor. Biz bunu yaparken “ne değişti?” diye soranlar, görünürde hiçbir şey ama ben kendi adıma memnun ve mutluyum. Sustum, durdum, soluklandım... Benim gibi düşünen yüreklerle sessizliği paylaştım...
Tek dileğim bu konu burada kapansın, kimse kimseyi didiklemesin. Bir avuç insan bile karşıt görüşe dayanamıyor, saldırıyor, yaptırıma gidiyorsa gidecek daha çok yolumuz var demektir. Şimdi cici bir blogger olarak izleyici kaybetme korkusu yaşamadan içimden gelenleri döktüm buraya...
Yazımı yoruma kapatmadım. Kişi veya kurumlara hakaret edilmediği, kişisel saldırıda bulunulmadığı sürece her türlü yorumu yayımlayacağım. Kelimelerimi seçerken gösterdiğim özeni ve hassasiyeti herkesten bekliyorum. Yorum yazan- yazmayan ve okuyan herkese teşekkürler.
Sevgilerimle=)
 Nihan

15 yorum:

DarLa dedi ki...

sen doğru bir şey yaptın...
hiçbir şeye sebep değilsin...
harikaydı düşüncen
ben gönülden tebrik ederim seni..

Eya dedi ki...

Sevgili Chilek...en önemlisi SEN icinden geldigi gibi davrandin. Bunun disindakiler bos. Aciklama yazmana bile gerek yok.Bende kendimce blogumu kararttim gecen hafta...yainlarima ara vermek istiyorum. Ama kimsenin kimseyi elestirmeye hakki yok...bir saldiri, bir taciz olmadigi müddetce. Dedigin gibi bizi kendimizce bir tepki verdik, bende kendimi rahatlattim. Hic takma kafana...her türlü tepkiye eyvallah...sevgiler

zehra

colette dedi ki...

Her kim canını sıktıysa aldırma,doğru olanı yaptın ve seni destekledim. Bu sabaha kadar yazı girmedim . İçimiz yanıyor hem de çok . Özellikle sosyal medyada ipe sapa gelmeyen laflar beni de çok üzdü.Bence bu depremden daha çok sarsıcıydı. Şimdi birlik beraberlik zamanı,tek yürek olma zamanı. Sevgilerimle...

Yeşim dedi ki...

Tatlım, sebep asla sen değilsin. Ne söylersen söyle, karşındakinin anladığı kadardır söylediğin. Herkes kapasitesi kadar anlar anlatılanı. O yüzden hiç üzme tatlı canını. Bizler hep birlikte BİR olabilmenin peşindeyken "ötekiler" olarak kalmak herkesin kendi seçimi.

Gül ün Takıları ve Kedileri dedi ki...

herkes istediği tepkiyi vermekte özgür.tabiki başkasına saldırmadan.bende kendimce kararttım bloğumu,paylaşım yapmadım ve eğlenceli paylaşımlarına devam edenleri kendi isteğimle hem bloğumdan hemde face den sildim.bu da benim tercihim

*ssdesignbutik dedi ki...

herkes istediği tepkiyi göstermekte özgür.Bende bu zamana kadar post girmedim bugün girdim.PAzartesiye kadar post girmeyeceğim diyede belirtmiştim.Ancak bugün yeni bir post girdim o haberlerden sonra bir post girmek inan çok zor oldu o yüzden o yazıları sildim sağ köşede siyah kurdelemi bıraktım devamlı orada kalacak.O yazılarından sonra başka bir postun girmesi yapmam hoş olmayacak diye.
Ondan herkes tepkisini verir ya da vemrez sen gönlünü ferah tut.

Hande dedi ki...

Sen içinden geldiği gibi doğru olanı yaptın canım, senle aynı fikirde olduğumuz için seni destekledik. Şehit haberlerinin üstüne deprem haberi ile herşeyin tadı kaçtı. Yaşadığımız kayıplarrdan sonra kendimize gelmemiz biraz zaman alacak.

NİMO =) dedi ki...

Herkes anlamak istedigini anladi kabak iyi niyetli olan bizlere oldu ! Defalarca blogumda yazdim , ama $amar oglani " parmakla gosterilen" olduk ! Asla otekiler diye nitelendirilicek bir$ey yapmadigimiza hem fikiriz, bunlar buyuk hesapli oyunlar ... Bizim aklimiz yetmez zaten

Selin Ergeçer dedi ki...

Tatlım,senin yaptığın hareketin altında kötü bir niyet olduğunu düşünmüyorum hatta bundan o kadar eminim ki,senin başlattığın bu hareket sonrasında ben de bugüne kadar post girmedim.
Bu hareketin bölünmeye yol açacağını da düşünmedim şahsen çünkü bu bölünme,bazılarını ötekileştirme hareketinden en çok nefret eden benim.Böyle bir şeyi değil desteklemek,çeşitli mecralarda destekleyenlerle savaşıyorum.
Evet karşı karşıya kaldığımız bir terör örgütüdür ve terör hareketini hiçkimse mazur göremez,haklı bulamaz.Ama bunun yanında da terör yandaşı olmayan sadece ait oldukları köken için dışlanan insanlar var, deprem için "oh oldu" diyenler var. Bu kadar korkunç, sağduyudan yoksun, insanları tamemen öteki diye damgalayan insanlar varken, senin bu hareketin kiminle kimin arasında bölünmeye yol açtı merak ediyorum, hakikaten de anlayamıyorum.(yani bu hareket Kürt Vatandaşları ötekileştirme olarak mı görüldü?)
Güzel bir hareket diye başlayan şeyler, nasıl oluyor da farklı yönlere çekiliyor inanamıyorum.
Korkarım artık hiçbir şey yapamaz, elimizi taşın altına sokamayacak hale geleceğiz bu gidişle :(

bu arada ben gerçekten anlamadım;bu bölünme kiminle kimin arasında...anlayan varsa ve bana anlatırsa çok sevineceğim...

cemre dedi ki...

kimin ne dediği, ne yaptığı önemli değil..sen en azından tepki verdin ve bu tepkiyi sessizliğinle dile getirdin. ben de sana eşlik ettim hemde seve seve. tepkisiz, duyarsız kalacağıma icraatta bulunmak önemlisi..
toplum olarak çok ciddi sınavlar verdiğimiz şu günlerde eleştirmek yerine destek olmak gerek..

Istanbul's Finest dedi ki...

Sizin böyle bir projeyi başlatırken hiçbir kabahatiniz yok tabii. Ama maalesef bunu kötüye kullananlar oldu ve bazı bloggerların altına "nasıl yazı yazarsınız artık sizi okumayacağız" gibi yorumlar atan oldu ve ben sizden birileri olduğunu düşünmüyorum, bloggerları birbirine düşürmek için oyun oynayanlar oldu, bence bütün kıyamet de bundan koptu. Şimdi deprem felaketiyle sarsıldık Allah yardımcımız olsun.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Kimin ne olduğunu herkes biliyor bi uzak kaldım neler olmuş insanlar istediğini düşünür tatlım sen sıkma canını yoruma açarak en iyisini yapmışsın herkes bik bik ötmesin insan olsun, her koyun kendi bacağından asılır.

Ayrıca sen söyleyince farkettim çok güldüm .) Kendini değerli sananlara cevaben senin de bildiğin gibi birilerinin yanlış anlaması zerre umurumda değil ben eşim istemediği için "BAZI TWEETLERİMİ SİLDİM"

Yalnız her adımımızı takip edenler varmış haha ben asıl buna koptum!

Öperim canım sen rahat ol
ve birbirinizi yemeyin yemek yiyin diyorum .)
mucx

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Şu 3 günlük dünyada ötekiler, berikiler diye ayırım yapanlar neyi paylaşamıyorlar hiç anlayamayacağım sanırım:-((

Guzunkizi dedi ki...

Başlatmış olduğunuz hareket son derece takdir edilecek bir şeydi.Öteki beriki diyenler maalesef her ortamda her yerde bizleri birbirimize düşürüp bölmek isteyenler.Sizin ve sizi destekleyenlerin içleri rahatsa -ki rahat olmaması için hiç bir sebep yok bende destekliyorum ve içim rahat-gerisi sadece teferruat.Böyle günlerde bu acıklamaları yapma ıhtıyacı duymak bıle cok acı aslında:( Eminimki siz doğru bildiğinizden şaşmayıp, gönül rahatlığıyla uyuyabileceksiniz.Sevgilerimle..

NİNO dedi ki...

Chilek senin postunu gorur gormez, elim kolum bağlı olduğu icin ve belki boyle tepki gostermek istediğim için bende kararttım blogumu..Bende şu zor günlerde ay bu ne kadar cici, yok bu bunla olmamış diyemezdim...Gururla destekledim.. Zaten bu bloglar bunun için var herkes özgür..Gerisi boş zaten..
Sevgiler

http://ninostudio.blogspot.com

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)