15 Aralık 2011 Perşembe

ne ucuz hayatlar yaşıyoruz...

Pek bilmeyen yok bu aralar günde çoklu bölümler halinde House izliyorum.

Algı hazır seçicilik modundayken dün haberlerde rastladığım bir haberle şok oldum! 11 yaşındaki bir kız çocuğuna menenjit yerine faranjit teşhisi konulmuş ve ne yazık ki bir yaşam orada son bulmuş.

Sevgili doktorlarımız "jit" kısmını tutturmuşlar neyse ki! Düşünüyorum aklım almıyor. Anlamak, kabul etmek istemiyorum. O aile nasıl dayanır bu acıya? Bu gerçekle nasıl yoluna devam eder? Neden bu kadar kolay? Bir iğne yapıp bir antibiyotikle hasta nasıl baştan savılır?

Suçlamak ya da yargılamak bana düşmez ama içerliyorum, içime oturuyor, yer ediyor. Bu kadar ucuz mu insan hayatı?

O acılı aile ona rağmen "organ bağışına" evet demiş. Tekrik ediyorum o yüce gönüllü insanları, sıradan bir ölüm yaşamamalarına rağmen insanlıklarından bir şey kaybetmemişler. Yavrularına insanlık dışı davranan kişilere rağmen insanca düşünüp insanca yaşamayı seçmişler.

Haberin detayları burada
Organ bağışı hakkındaki düşüncelerim ve geçen seneki yazım, o da burada

7 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

O kadar sacma seyler yasiyor,o kadar sacma seyler goruyoruz ki, aksamlari eve gidebildigimize sukretmek lazim :(

ρємвє вℓσğυм dedi ki...

Rabbim ailesine sabır versin çok zor bi durum :(
ne söylesem bilemedim inan.

Burcu dedi ki...

çok acı bir gerçek ama bizim sağlık sektörümüz insanı yiyor ve öldürüyor malesef :( ailenin yaptığı da gerçekten büyüklük olmuş...sevgiler...

Bugday Tanesi dedi ki...

Bunu her seferinde dile getirmek istemesem de anlatmakta yükümlü hissediyorum kendimi. Ben anneme karaciğerimi ve anneannem de anneme böbreğini verdi. Biz canlıyken organ bağışı yaptık ki hala insanlar cansız bedenlerin organlarını vermemekte inat etmekte. Hayat kurtarmak kadar güzel bir şey yok...
Yine olsa yine yaparım diyenlerdenim.

^zeynep^ dedi ki...

inanilir gibi degil, inanmak istemiyor insan...

ρємвє вℓσğυм dedi ki...

mimin var canım bende:)

Chilek dedi ki...

Selin; bazen ben de öyle hissediyorum!

pembe blogum; kesinlikle çok zor:(

Burcu; malesef bu kadar ucuz bu ülkede insan hayatı

Buğday Tannesi; ayakta alkışlıyorum sizi gerçekten

Zeynep; ne yazık ki gerçek:(

ppembe blogum; bakacağım:)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)