17 Ocak 2012 Salı

-11


Dün gece Ankara -11' i gördü. Her yer bembeyaz burası en güzel tarafı. Aslında Ankara için şaşılacak ya da abartılacak bir durumu da yok, her yıl yaşadığımız bir şey. Yine de çocuklar gibi şen oluyoruz sanki bir ilk yaşıyormuş gibi. Güzel fotoğraflarımızı koyuyoruz, kar keyfini paylaşıyoruz sosyal medya alanlarımızda! Buraya kadar her şey güzel, hatta süper=)

Büyük şehirlerde belediyeler artık evsizleri topluyor ve otellere yerleştiriyor bu çok güzel bir uygulama. En azından insan olarak içimiz rahatlatıyor, bir nebze de olsa "ohh" dedirtiyor!

Peki ya sokaktaki minik dostlarımız? Üşüyorlar hadi bunu geçelim, ya açlık?
Yaşadığım semt olarak aslında oldukça şanslıyız. Çünkü yardım eden çok insan var. Çoğunlukla mutlular ama yeterli değil, bütüne bakmak lazım! Geçen sene kışın belediye onlar için klübeler yaptırdı. Çoğu oralarda uyumayı öğrendi zaten zamanla. Bizim semt tüm Türkiye' yi yansıtmıyor!

Aslında yapılacak şey o kadar kolay ki, yemek artıkları ve yoğurt kabı bunu herkes yapabilir! Ya da 3-5 liraya satılan kuru mamalar. Şimdi ben genel olarak böyle bir post yaptığımda "adsız"lar tarafından saldırıya uğruyorum. Geçen seneden tecrübe=) Sen n'apıyorsun ki? Sıcak ofiste oturup yazmakla iş bitiyor mu? gibi! Bu sebeple ne yaptığımı da yazacağım.

Bu havalarda araba kullanmıyorum ancak her zaman bagajımda kuru mama vardır. Şirkette bile bildikleri için direk gelir ister besleyen arkadaşlarım. Hatta haftasonu güvenlik dahil arayan bir çok arkadaşım bile olmuştur ne yapabiliriz? diye! Çağdaş Market' ler de çok uygun fiyata kemik satılıyor (bunu ancak haftasonu yapabiliyorum) bunlardan alıp haşlıyorum. Aslında çiğ de olur ama suyuna da evdeki bayat ekmekleri biriktirip doğrayınca ekstra çoğalıyor mamaları=) Aslında çok basit mesele sadece istemek, yaşam hakkını sadece biz insanlar da görmemek!

Bir de sabahları arabalarınızı çalıştırmadan lütfen teker üzerlerini, araba altlarını ve kaputlarınızı kontrol edin kediler kışın bu yerlerde koruyor kendilerini. Sesi duyunca çoğu kaçıyor ama kedi besleyenler bilir derin uykudalarsa dünya yıkılsa umurlarında olmayabiliyor.

Benden bu kadar, peki ya sizden?

{facebook}

15 yorum:

mismet dedi ki...

Ya sabah sabah öldürdün beni .
EMin ol gün içinde ettiğim bütün duaların içinde allahım ne olur sen dışarda olan her canlıyı koru içlerini ısıt.İnsan ,hayvan,bitki.
ya biliyomusun şimdi bu yazıyı okuruz bir celalleniriz hırslanırız hatta herkes derki eve gidince dediği herşeyi yapacam kemik alacağım kaynamış suyuna ekmek koyacağım vereceğim ama akşam olur o soğuk insanı üşendirir kimse de yapmaz belki.Üfff bir hayvan sever ve besler olarak yazdıklarına sonuna kadar katılıyor ve destekliyorum...

Yeşim dedi ki...

Ahh aklım çıkıyor her gece bu soğukta ne yaparlar diye :( canım yüreği buz tutmayanlardan olduğumuz için şanslıyız. Keşke daha fazlasını yapabilsek onlar için...

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında dedi ki...

ben hayvanlardan korkuyorum özellikle kedilerden küçükken yaşadığım kötü bir tecrübe onları değil beslemeye görmeye bile gelemiyorum çoook ileri boyutta çok. düşün annemlerde kedi var 9 ay annemlere gitmedim hamileyken onlar geldi bize. vücudum kedi tüyüne hiç alışık olmadığı için bağışıklık kazanmamış ve bir bakteri üretiyormuş hamileyken kedi tüyüne maruz kalırsam allah korusun düşüğe kadar gidiyormuş testlerde çıkmıştı.çok şükür kötü birşey yasanmadan geçti. ama bu vicdanı bitirmiyor tabi evimize uzak bir noktaya cunkü alışmasınlar diye yemek artıklarımızı kemik tavuk parçaları vs çöpde ayrıştırarark eşime verip gönderiyorum. En büyük arzum Rüzgar benim gibi olmasın çünkü benim yüzümden yazın gittiğmiz yerde bahçede oturmak, tatilde dışarda yemek yemek haram ben korkuyorum diye. O barışık olsun babasına düşüyor artık o görevde benden geçti:)

Selin Ergeçer dedi ki...

Canım süpersin sen, işte bu yüzden çok seviyorum seni :) Allah yardımcıları olsun bu bebelerin... Bu soğukta enerjileri olmalı ki soğukla mücadele edebilsinler, hem aç hem soğuk ne kadar dayanabilirler ki :( umarım bu postun sayesinde birkaç kişinin dikkatini çekersin de, 1-2 bebenin karnı doyar... Ne diyim Allah gönlüne göre versin üzel yürekli arkadaşım benim :)

ebrulikedi dedi ki...

bu soğuk havalar gerçekten tüm canlılar için çok çok zor.ben de akşamları yemek artanlarını poşete koyup çöpün yakınlarına koyuyorum.minnoşa internetten hediye gelen yaş mamaları çantamda gezdiriyorum.sokakta gördüğüm kedilerin önüne bırakıyorum.işyerinde kuşlara ekmek koyuyorum camın önüne.
dediğin gibi insanların sorunu yaşama hakkını sadece kendilerinde görmelerinde.

chfashiontrend dedi ki...

canım ne kadar duyarlısın...evet herkes böyle düşünmeli...sevgiler

Anne İş'te dedi ki...

Evdeki tüm cam önlerine ekmek koyduk Ezo'yla sayılır mı?

Meyra dedi ki...

üç gündür şu ayazlı günlerde önce işyeri bahçemizdeki 6 kişilik pisi ailesini düşünüyoruz.Ki kendi adıma yaptığım ymekhaneden yemek alıp vermek.Hatta bugün sabah bi arkadaşım bana bir sürü suşi getirmiş kimseye yedirmeden götürdüm kedilere bir görsen paçalarıma yapıştılar:)sonra kazan dairesinin sıcak su borusunun yanına kartonlardan yuva yaptık mis gibi sıcacık ailecek yaşıyorlar Handancım:)umarım bişeyler yapıyorumdur kendimce makbul görülüyorsa ne alâ:)

colette dedi ki...

Kimseye hesap vermek zorunda değilsin ama neler yapabiliriz konusuna'' ben bunları yapıyorum haydi siz de bir ucundan başlayın'' anlamında iyi olmuş yazdıkların. Bizler zaten birbirimizi tanıyoruz değil mi ? Yavrucakların bu soğuk kış günlerinde iyi beslenmeye ve sıcak korunaklı yuvaya her zamankinden daha çok ihtiyaçları var. Bizden sana sevgiler :)

Elifinelizi dedi ki...

Canım benim , öyle bir yerde yaşıyorumki inan sadece balkonuma gelen kuşları görebiliyorum sadece. yazın kapının önüne koyduğum su kaplarını bile atıyordu esnaf :( o yüzden nerde bir can görsem hasretle gözlerinin içine bakar .onlar sevgiye hasret ben onlara . Umarım herkez elinden gelenin fazlasını yapıyordur umarımmm

MÜNSTER dedi ki...

Allah bu karda kista sokakta kalan tüm canlilarin yardimcisi olsun... Onlara karsi biraz daha duyarli olalim ne olur... Paylasimiz icin sizi kutluyorum... Sevgilerimle,

Ceylin'in Annesi dedi ki...

Çookk yazık onlaraaa, ne kadar üzülüyorum sokaktaki hayvancıklara..
Biz evdeki tavuk,et parçalarından,kemiklerden vererek en azından bahçemize gelen hayvanaların karnını doyurmaya çalışıyoruz..

Chilek dedi ki...

mismet; yapalım ama üşenmeyelim diğmii yazık onlara!

Yeşim; keşke Yeşimcim keşke:(

Modaretor; daha ne olsun sen kendin olmasa da yapıyorsun yapacağını, anne yüreği sen bir de daha hassassındır şimdi bu konular. Neyseki duyarsız sadece konuşan ya da -mış gibi yapanlardan değiliz:)

Selin; 1 ya da 2 hiç farketmez yeter ki faydamız olsun, bana o da yeter.

ebrulikedi; harikasın ben de ekmek kırıntıları bahçeye döküyorum bazen. Apartmandakilere anlatmak da cabası çöp atıyorum sanıyorlar ne yazık ki:(

Chilek dedi ki...

chfashiontrend; teşekkür ederim umarım herkes kadar.

Anne İş' te; olmaz mı???:)

Meyra; bir an onlar gözümde canlandı da ne tatlıdır halleri ve nasıl mutluluk verir insana, öyle değil mi?

colette; değilim ama bu sefer uğraşmak istemedim ablacığım, yoksa herkes kapısının önünü süpürse yeter!

Elif; ne yapalım canın sağolsun, yapabildiğin kadar bazen sadece sevmek de yeter!

Münster; aminnn!

ceylininannesi;ohh ne güzel çok şükür!

ŞÜKRAN dedi ki...

Canım bu uyarın için çok sağol samimiyetle söyleyim bu hiç aklıma gelmemişti şimdi hep aklımda olacak.. Kuşlar için sabahları işyeri penceresi önüne iki kase su koyuyorum donana kadar takip ediyorum ki donunca yeniden alıp akşam saatleri gibi tekrar içeri alıp sabaha kadar eriyip yeniden tazeleyip koyuyorum birde evdeki artık ekmekleri sabah keyifle kedilere ufalıyorum sevgiyle kalın..

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)