7 Mart 2012 Çarşamba

A Dangerous Method

A Dangerous Method uzun zamadır aklımdaydı. Geçtiğimiz haftasonu nihayet izleme fırsatını bulduk.

David Cronberg’in son filmi, psikiyatrinin iki efsanevi ismi Sigmund Freud ve Carl Jung’u karşı karşıya getiren Sabina adlı hastayla 3' lü karmaşık ilişkilerini konu alıyor. Carl Jung hastası olan Sabina' ya Freud' un tehlikeli methoduyla tedavi uyguluyor ve Jung bir süre sonra kendisini tutkulu bir aşk ilişkisinin içerisinde buluveriyor.

Film derinlemesine izlendiğinde aslında psikolojik kuramların nasıl ortaya çıktığı hakkında bize önemli bir ipucu vermekte, eğer psikoanaliz/ psikoloji alanları ilginizi çekiyorsa sıkılmadan filmi götürebilirsiniz. Aksi taktirde size sıkıcı ve ağır ilerleyen bir film gibi gelecektir.

Ben sevdim, yoğun ve ağır diyologlar hakim olmasına rağmen kuramların çıkış noktasının hayatın çıkış noktasıyla aynı  olduğunu yani "cinsellik" olduğunu bir kere daha anladım ve ikna oldum.

Keira Knightley, kendisini sevmem oldukça erkeksi ve oyunculuğunu da kötü bir Natalie Portman taklidi bulur(d)um. Bu filme kadar. Muhteşem bir oyunculuk sergilemiş, filmin ilk 5 dakikasında atak geçirdiği sahnelerde özellikle muhteşemdi!

İlginizi çeken alanlardaysa filmi bence kaçırmayın!

 

7 yorum:

plndrkn dedi ki...

filmi hiç duymamıştım ama çok ilgimi çekti, izlenecekler listesine ekliyorum hemen :)

Ayfer dedi ki...

Oneri icin tesekkurler, ilk firsatta izlemeyi dusunuyorum. Sevgiler

cafenoHut dedi ki...

Irvin D. Yalom'un Bir kitabı vardı "Nietzsche Ağladığında". Çok severek okumuştum, herkese de tavsiye ediyorum. O yüzden de bu filmi seyretmeyi istiyordum şimdi birazcık daha hızlandıracağım ama:)

Selin Ergeçer dedi ki...

Bu filmi izledim, tabii kii ;)) film guzel ama yanlis anlasilmaya cok musait bir film. Bu filmi ben izledigimde, sen izlediginde, bizim gibiler izlediginde verilmek istenen mesaji anlar ama baska bir kesim de var ki, o kesim zaten psikolojiyi gereksiz bulur,psikologun ne yaptigini anlamaz, iste o kesim bu filmi baska sekilde yorumlayabilir. Tehlikeli sular yani ;)

Syhn dedi ki...

knightley i izlemeyi seviyorum ben ;)

 Stil Direktörü  dedi ki...

bak bunu izlemedim aklımda olsun sağol canım

Aslı dedi ki...

Ağır, karanlık filmleri severim. İzlicem tskler..

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)