6 Mart 2012 Salı

Dukan Diyeti {sorunsalı}


Bildiğiniz üzere cuma diyetisyene gittim, vücut ölçümleri ve kan testleri istemleri yapıldıktan sonra bana uygun diyet yazılarak startı verdik.

İçinizde bilenler vardır geçen sene Nisan ayında Dukan diyetine başlayıp Haziran sonuna kadar devam ettim. Toplanda 14 kilo verdim. Hayatımda ilk defa bir diyetten bu kadar hızlı ve bana göre sağlıklı sonuç aldım. Her ay kan tahlili yaptırdım. Diyetin en büyük yan etkisi kollestrol yüksekliğiydi. Ben de hiç yükselme olmadan diyeti sonuçlandırdım. Buraya kadar her şey normal!

Toplam 8 ay içerisinde 2 kilosunu geri aldım. 3 hafta önce sağlıklı beslenerek bu 2 kiloyu vermeye çalıştığımda süper sağlıklı beslenmeme rağmen gram veremedim. Soluğu diyetisyende aldım. Dukan Diyeti gerçeğiyle de böylece yüzleşmiş oldum. Diyetisyenimin demesine göre vücut bu beslenme biçiminden sonra karbonhidrata direnç gösterip yağ yakımını durduyormuş. Protein ağırlıklı beslenmeyi arıyormuş. Şu andaki hastalarının çoğunun Dukan sonrası aynı şikayetle gidenlerden olduğunu dile getirdi. Şu anda öyle bir besleniyorum ki günde 6 dilim ekmek var siz düşünün. Günde sadece 100 gr protein alıyorum. Ben zarar görmediğimi savunurken vücudum meğerse doğal dengesini kaybetmiş. Şimdi hem onu kazanmak hem de kilo vermek amaçlı uzun bir yola çıktık.

Siz siz olun Dukan Diyeti uygulamayın, benim yaptığım hatayı yapmayın. Direk bir diyetisyene gidin ve sağlıklı yoldan kilo kaybedin. Aranızda Dukan uygulayan varsa tecrübelerinizi merak ediyorum, paylaşırsanız sevinirim.

Hepimize az kalorili günler=)

Yazıma ekleme yapmak istiyorum; 14 kiloyu verdikten sonra ardından 14*10 yani 140 gün yapılması gereken güçlendirme evresini yaklaşık 120 gün (küsürü olabilir de)  olarak tamamladım. Ancak 4. aşamaya gelindiğinde koruma evresinde her hafta 1 gün atak yapma kısmını Kasım ayında bıraktım. Bende ki olumsuzluk bundan da kaynaklanmış olabilir. Bendeki eksiği de net olarak belirtmem gerektiği konusunda arkadaşlarımla hemfikir oldum. Yani Haziran sonunda biten kısım 1. ve 2. evrelerdi. Ekim sonuna kadar ufak kaçamaklarla da olsa güçlendirme evresini tamamladım. Koruma kısmını ise Kasım' dan sonra tamamen bıraktım. Oysa ömür boyu her hafta 1 gün atak yapmak gerektiği bilgisi koruma döneminin en önemli bilgilerinden birisi!

25 yorum:

plndrkn dedi ki...

bu bilgiyi paylaştığın iyi oldu canım :) gerçekten de işe yarayan bir yol ama sonrası hakkında bilgimiz yoktu...

nesli dedi ki...

bu aynen benim hikayem. ben pek sağlıkla vermedim kilomu çok direncim düştü ve şimdi anlıyorum ki migrenimi fazlaca tetikledi...

ben de diyetisyen desteği ile ve bolca yiyerek 38 bedene düştüm hem de 46 bedenden...

Sayın KARACA dedi ki...

Bende bir türlü Dukan diyetine başlayamadığım için kendime kızıyordum :) Ohh be tehlikenin serin sularında yüzüyormuşum haberim yokmuş-tu senin sayende başlayamadığıma sevindim :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Dukan diyetinin ciddi fanatikleri var. Saglikli olmadigini her ortamda savunmama ragmen israrla zararli olmadigini soyleyenler var. Keske herkes bu yazini okusa canim...

Gami dedi ki...

Çevremdeki çoğu insan Dukan diyetini uyguluyor ve dediğin gibi çatır çatır kilo veriyor ama ben hep bir uzak durdum ne bileyim bir çok nokta doğru gelmemişti içime sinmemişti.
Harika bir yazı olmuş mutlaka çevremle paylaşacağım...
Sarıldım : )

SD! dedi ki...

Paylaşman çok önemli. Bu diyete çok inananlar var. Tek bir türe yüklenerek popülerleşen onlarca diyet var. Bir şeye ağırlık verince vücut diğer şeylere direnç kazanıyor. O yüzden her şeyden dengeli miktarda yeme kavramına geri dönüyoruz hep:)
Umarım en kısa zamanda sağlıkla, arzuladığın kiloya kavuşursun.

bahar006 dedi ki...

Tek tip beslenme hiç bir dönmede sağlıklı olmamıştı ki şimdi olsun. Dukan falan palavra. Herşeyden az öz yiyerek ve spor yaparak verilemeyecek kilo yoktur benim görüşüm. Sana da kolay gelsin canım, umarım toparlanırsın, sevgiler:)

Nesrin dedi ki...

merhaba chilek :) ben de diyetisyene gidenlerdenim ve iyiki gittim 79 kilodan 65 kiloya düştüm bunu 4 sene önce yapmıştım şuan 70 kıloyum 5 kılocuk almışım birazcık boğazımı kessem yine veririm . en doğru yer diyetisyen

Deli Anne dedi ki...

sanırım ben de he mfikirim senle ve diyetisyenle.. bir garip değişim oluyor dukanla.. mesela diyeti bırakıp tonlarca yesen bir müddet hiç almıyorsun ama bence yağlanıyor vücut o sırada her nasılsa bilmiyorum ama öyle.. sonra üstüne isveç diyeti yaptım 6 gün, tık demedi! inanılmaz olan da buydu bence.. ve benim için kötüsü; tek tip beslenmeyle mümkün değil uzun gidemiyorum, bünyem bir açılıyor durdurabilene aşkolsun.. hasılı ben de diyetisyenle zayıflamaya geçmek üzereyim.

NİNO dedi ki...

Canım bende dukkan yapanlardanım 5 kiloda verdim ama almadım...Bilmiyrm bende oyle bi etkisi olmadı ama..Belkide ben farkında diilim...

Sevgiler
http://ninostudio.blogspot.com

Burcu dedi ki...

imkanı olan şartları da uygunsa en sağlıklısı tabi ki diyetisyen çünkü daha sonradan ciddi hastalıklarda çıkabiliyor en doğrusunu yapmışsın şimdiden kolay gelsin bol şans yeni diyetli hayatında canım :)

dukandiyetitariflerim dedi ki...

4 aşamalı bir sistem bu.sanırım Dukan'ın her evresini tamamlamışsın.3 ayda 14 kilo verdikten sonra vücudun her besine yeniden alıştırıldığı 3.evreyi yapmayanların ne yazık ki bu şikayetleri olacaktır.
Dukan'ı şok diyetler gibi kısa sürecek bir sistem olarak değil,her evresiyle uygulandığında sonuç verecek bir beslenme programı olarak görmek lazım.

zuhal dedi ki...

Bu konuda bir Dukan diyeti yapan kişi olarak yazıyı yazan kişinin net olarak ne kadar zama ndukanı nasıl uyguladığını ve kaç kilo ile başladığını boyunu kilosunu,atakta ne kadar verdiğini seyirde nasıl ilerlediğini öğrenmek isterim. Bizler bir şeylere körü körüne bağlanmıyoruz tabi ki ama doğru olduğuna inandığımız şeyi de savunuruz sonuna kadar.

zuhal dedi ki...

Dukan diyeti yapan bir kişi olarak burada yazılanlarla ilgili bazı sorularım olacak ve hatırlatmalarım olacak. Birincisi Dukan diyeti tek tip beslenme şekli değildir asla. Bunun aksini düşünen lütfen ispatlasın.İkincisi her bünye bir değildir,herkeste farklı sonuçlar doğurabilir vücuda uygulanan herşey. Şimdi sorularım olacak.Lütfen tam olarak ne zaman başlayıp nasıl uyguladığınızı süreçleri kilonuzu boyunuzu yaşınızı ve verebilirseniz biraz daha detay vererek kendinizi anlatır mısınız?Yani Dukan sürecini başından sonuna öğrenmek isterim açıkçası..Ki biz de aynı hatayı yapmayalım veya siz bir hata yaptıysanız ona göre değerlendirelim diye düşünüyorum...

Tiki Kezban dedi ki...

Bu durumunuzu paylasmaniz iyi olmus tabi ki ama cok merak ettim, dukani bitirdikten 8 ay sonra 2 kilo alip diyetisyene gittim yazmissiniz, peki bu diyeti bitirmekten kastiniz nedir? yani guclendirmeyi, korumayi falan yaptiniz mi tam anlamiyla, dukanin kitabinda anlattigi gibi? ki benim bildigim koruma evresi zaten omur boyu suruyor, yani haftada 1 gun protein persembeleri yapip, diger gunler istediginiz herseyi yiyerek ve yulaf kepegine devam ederek suren bir koruma evresi...

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

size katılıyorum.. benim dukan seyrim 3 gün sürdü okumak isterseniz detayları burda http://dekorapsuwasyon.blogspot.com/2012/02/dukan-diyeti-2gunum.html

Adsız dedi ki...

dukan diyeti yapanların pek çoğu diyetisyenlere defalarca gitmiş,kilo verememiş yada verdiği kiloları katbe kat fazlasıyla almış kişilerdir...her metobolizma farklıdır,ister dukanla kilo verin ister diyetisyenle kilo verin eğer beslenme şekliniz kökünden değişmezse kilolar geri gelecektir,dukanda koruma evresinde bunu vurgular zaten,iy zayıflamalar...

Adsız dedi ki...

Ben bir dukanzedeyim 10 kilo kadar verip soluğu doktorda aldım.Hazımsızlık,halsizlik şikayetlerimin altından dukan diyeti çıktı.Doktorum sakın bir daha uygulama dedi zararlarını anlattı şok oldum.
Yapan arkadaşları korkutmak istemem ama proteinin fazlası malesef anlık kan testlerinde değil bir 5-10 yıl sonra çıkıyormuş.
Doktorum zayıflama haplarından kat kat zararlı dedi
Yapanlara üzülüyorum yapmayın dediğimde nedense hepsi çirkefleşiyor uyarmak boynumun borcu arkadaşlar.Meme kanserini tetiklediği malesef doğru :(((

Hayat Bir Dejavu dedi ki...

iyi ki yazmışsın ..
zira tek tip ve tek doğru savunan her şeye karşıyım diyet konusunda ..

Neslihan dedi ki...

Merhaba,

Diyeti eşimle birlikte yapıyoruz. başlayalı 1,5 ay oldu. 1.5 ay sonunda 9 kilo verdik. Problem olup olmadığını anlamak için kan tahlili yaptırdık. Kan tahlili sonuçlarını Spor salonunun diyetisyenine gösterdiğimizde kolestrol, ürik asit, HDL kolestrolumun çok yüksek olduğunu soyledi. Bağırsaklarımda ara ara sancılar başladı dedim oda diyeti biraz değiştirdi(kabızlığım 3 güne çıktı). Değişiklerle dukan diyetine devam ediyoruz seyir evresindeyiz.

Değişiklikler : Dukan daki yulaf kepekli ekmek yerine sabah ve oglen 1 dilim tam tahıllı ekmek, gunde sadece 1 adet meyve, sadece aksam yemekleri 1 tatlı kaşığı yağ ile yapılacak. Akşam karbonhidrat alınmayacak(yani akşam ekmek yok). İlk dönem meyve sadece 1 adet 2 ay sonra 2 adete çıkaracağız. Meyve ara öğünde yenilecek.

Diyetisyenin soylediği;

Dukan her kişide ayrı ayrı tepkiler gösterir. Eşimle aynı şeyleri yememize rağmen onun kolestrol değerleri mükemmel. Urik asit benden daha yuksek. Urik asitin yuksek olması ileride GUT hastalığına işaretmiş. Bu şekilde de aynı hızda kilo vereceğimizi belirtti.

Sizlerle paylaşmak istedim. Bol kilo vermeler.

gregor noir dedi ki...

Saygıdeğer Arkadaşlar,

uzun süren bi takım diyetler, dengeli salınımlar,tavsiyeler,tahliller ve azap dolu dakikalar sabrılarımızı zorlamaktan başka birşeye yaramaz.. hayat zaten zor onu daha da zorlaştırmak ellerinizde.. bilimsel veriler,doğrular, bi takım kitaplar ve bi takım doktorların nahoş açıklamaları/tavsiyeleri inanın sizi (kilo olarak) zayıf değil sadece sinir hastası yapar.. söylememin biraz sert ve aldırış etmez olduğunun farkındayım ancak hem sizlerin hem de sevgili Nihan'ın hoşgörüsüne sığınarak şunu demek istiyorum :
" hayat birgün , o da bugün..." safsatalar ve insan fiziğini deneme tahtasına çeviren reçeteler yerine kendi bildiğinizce yaşamanızı öneriyorum..
değerli vaktinizi aldığım için özür dilerim.

başak pdr dedi ki...

diyetisyene bir kaç kere gittim ama bunu sürdüremedim aç kalarak her zaman zayıflanır,ama ben o şekilde irademi koruyamıyorum 3-4 kere gittiğim diyetisyenlerden bir sonuç alamadım malesef ,şu an dukan yapıyorum çok memnunum,inşallah zayıflarsan güçlendirme evresini geçtikten sonra,hayatıma karatay beslenme şekliyle ve haftada bir gün protein günüyle devam edeceğim

Yulaf Kepeği dedi ki...

Merhaba, ben yulaf kepeği aldım ama orjinalmı sonradan kuşkulandım ve hala kullanmadım. Yulaf kepeğinin orjinal olmayanı var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

Adsız dedi ki...

Ben dukan diyetinin 17 günündeyim ve 6 kilo verdim çok güzel duygu insan bazen kendini iyi hissetmese de yani kafa ağrısı yorgunluk dalgınlık gibi kilo verdiğini görünce şevke geliyor. Kabızlık denmiş ama bende aksine başladığımdan beri ishal var o da sıkıntı veriyor suyu cok fazla içiyorum ondan olabilir . ben artı elma sirkesi limon maydonozda ekledim. inşAllah bir zararı olmaz

Adsız dedi ki...

Ben dukan diyetini 20 gun kadar yapip biraktim (proteinden midem bulanir oldu)
Kilo verimi guzeldi 4 kilo vermistim.
Fakat simdi hic almadigim kadar kilo aldim tam 10 kg
Anliyorum ki vucut yag yakimini durduruyor bu diyetten sonra
Lutfen dikkat BEN COK PİŞMANIM...

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)