25 Temmuz 2012 Çarşamba

kabul ediyorum düzen insanıyım ben...

Yaş alma mevzusunu abartmış "yok canım daha neler!" denilmesini arıyor olabilirim.
İnsan yaş aldıkça düzen insanı oluyormuş. Evini yatağını, çiçeğini, kedisini, odasını, kahve makinasını -ki bunları bıraksanız sonsuz sayabilirim- arıyormuş.

Şimdilerde, aslında mayıs sonundan beri sitede yalıtım çalışmaları var. Sadece o olsa iyi apartmanda balkon demirlerine kadar her şey değişiyor. Evlerin içi boya, toz ve ne olduğunu çözemediğim ekşi bir kokuyla dolu! Yetmezmiş gibi balkonlarıma kırılmış beton parçaları hakim! Haftasonu dahil evde oturulası bir hal yok. Her gün süpür sil akşam eve gel bir karış tozla karşılan!

Misal Mavi Yumoş hatırına çamaşır yıkarım ben . Heyecanla bitsin asayım o koku evime dağılsın isterim. Eve girince o kokuyla karşılanmak isterim.. Şimdilerde yıkadıklarımın üzerinde bile neredeyse toz kokusu hakim. Nisan başında yıkanan tertetmiz halılarım ve perdelerim yeniden elden geçecek mesela. İmdat diye bağırasım var, hoş bağırsam neye yarar? yaz sonuna kadar sürecekmiş yapılanma çalışmaları.

Bir de balkonumda 2 yavru güvercinim var ki her sabah farklı süliyetlerde gördüğüm ustalara sıkı sıkı tembih ediyorum "ürkütmeyin, korkutmayın, sakın yaklaşmayın" diye!



İşten eve gelince evin perdelerini hop diye yukarı toplama hareketim var benim, toplarken mekanizmadan çıkan zincir sesi severim bir de ben! Işıl ışıl aydınlık çöker içeri ben de ayağımı kanepeme uzatır bir kahve içerim en sevdiğim kupalarımdan birinde. 6. kattan görebildiğim en uzak noktaya bakarım. Şimdi perde açınca bir ustayla burun buruna gelme ihtimalim oldukça yüksek olduğundan bunu da yapamaz oldum. Kendi yardımcımı geçtim apartman görevlisinin hanımını bile ikna edemedim gelmesi için. Aldığım cevap aynı " abla bi şu toz pislik bitsin öyle"
"El suyuyla çamaşır yıkanmaz" diyip her akşam biraz yapmak suretiyle kendim yapıcam artık. Yoksa deliricem. Kabul ediyorum düzen insanıyım ben!


Kahvaltı eski günlerden...
Diğeri dün akşamdan, arada keyiflenmek güzeldir...

Bi sürü iş

Bi sürü yapılacak

En iyisi susayım ve gideyim...

11 yorum:

Meyra dedi ki...

fazla düzenci olmak insanı yoruyor Nihancım.Bunu hayatımın son bir senesinde daha iyi anladım.Takma tozu kiri nasılsa bitecek ve evin aynı düzene girecek;) Gelmezse kimse ben gelirim;)

minikkus dedi ki...

ah bebegim benim, resmen dolmuşsun sen! keşke her düzen insanıyım diyen insan senin gibi naif olsa, senin gibi güzel noktalarda düzen arasa ^_^
o çamasırlar yıkandıktan sonra evi saran kokuyu ben de cok severim, ama allah seni inandırsın o camasırları toplama kısmından o kadar nefret ederimki camasırlar güneşte kuruyup kazık gibi olana kadar unuturum onları asılı oldukları yerde hehehe:))

Engin Ergin dedi ki...

Bir de şöyle düşünün, sevdiğiniz şeyleri her gün yapıyordunuz, bundan mutlu oluyordunuz; ama aslında monotonlaşmıştı da. Hem yalıtımın da faydası var sonuçta. Yaz sonunda bu işler bittiğinde, evinizi güzelce temizlettiğinizde, bir gün eve gelip rahat rahat perdenizi "hop" diye yukarı çektiğinizde her zamankinden daha çok mutlu olacaksınız:) Mutlu günler.

Sinem dedi ki...

bende düzen hastasıyım ama, evde geçirdiğim vakitler o kadar ksııtlı ki ve evimizi o kadar çok özlüyorum ki :(

Fido dedi ki...

yapsan yorulursun yapmasan için rahat etmez,böyle ilginç bişeydir düzen ve temizlik takıntısı,bende de var ordan biliyorum ama biraz kendini bırakınca,ayağına azcık toz gelse rahatsız olmamayı öğrenince,amaan yatak da bugün dağınık kalsın,ütülenecekler de beklesin biraz,yayılayım,keyfime bakayım diyebildiğin an bünyede bi rahatlama oluyor,sen de dene bebeyimm,bak çok rahat edeceksin.
Dün akşam şaraplar içilmiş,keyfe gelinmiş,oohh sefamız olsun :)

güz dedi ki...

az önce evi topladım, bebeğimin çamaşırlarını yıkadım, bebek kokusu astım çamaşırlığa sonra geldim bu yazıyı okudum mutlu oldum. Düzen güzelliktir.
(Bu arada mavi yumoş yerine bir kereliğine dalin bebe yumuşatıcısı hatrına yıkayın çamaşırları:))

Kolay gelsin.

Gizem dedi ki...

Aynı ben, çok katıldım yazına, kendimi gördüm adeta, düzen insanlarıı birleşelim! :))

Migeee dedi ki...

Ya kuzum geçecek gidecek Bak bu detaylara takılıp anı yakalamaya fırsat bulamıyorsun Boşver Tozunu al ufak ufak Perdeni çekmeden göz ucuyla bir bak Kimse yoksa çek zinciri Ve de balkon kapısıyla, sokak kapısı ve pencerelerin altına nemli bez kapat Tozu biraz olsun engeller Bir de sevildiğini hatırla ÖperiMKk

Selin Ergeçer dedi ki...

Dış cephe tadilatı beter bişeydir, ne cam açabilirsin, ne de evin içinde rahat rahat gezebilirsin. neyse sık dişini tatlım...

asmabahce dedi ki...

Fotograflar cok guzel, duzen isine gelince hayattan alinacak o kadar keyif var ki biraz akintiya birakip bosvermek gerek, tabi yapabilene:) derinden sonra o kadar dagildim ki cantamin icinden bile ne cikacagi belli olmuyor, sana oyle bir daginiklik gerek aslinda;)

Chilek dedi ki...

Meyra; haklısın canım ama huy değişmiyor ki işte.

Minikkuş; toplama kısmını bende sevmiyorum ama o koku hatırına onuda mecburen yapıyorum. Esas kısım ütü ve ben ütü hiç yapmıyorummm:(

Engin Ergin; gelsin artık o günler. Dediğiniz gibi gelecek ama ve yeniden yüzüm gülümseyecek bekliyorum:)

Sinem; zaman sorunsalı çalışanlarda hep var hep olacak sanırım:)

Fido; bende öyle olabilecek miyim Fidom? bırakıp çıkabilecek "aman sendeee" diyebilecek iyim?

güz; not aldım bebeğim yok ama neden olmasın:)))

Gizem; birleşelim, voltranı oluşturalım:D

Migee; canım temizliğimi yaptım dayanamadım bir de halılar ve perdeleri halledersem süper olacak inşallah:)

Selin; bir de bu sıcaklarda resmen eridim evin içerisinde ya:(

asmabahçe; haydi o zaman darısı başıma diyorum her anlamda:D

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)