31 Ağustos 2012 Cuma

Nerede ne yenir? Vol 1: Alaçatı İmren

Alaçatı denince İmren gelirmiş meğer akla. Zaten daha ana yoldan çarşıya girer girmez irili ufaklı lokantalarıyla size yol boyu eşlik ediyor. Ekrem Hayri Ölmezler' in tatlı ve helvaevi olarak kurduğu işletme büyümüş ve Alaçatı' nın olmazsa olmazlarından olmuş. 3 kuşaktır dededen toruna hizmetteler.
 
Benim bahsettiğim çarşıdan sola girip doğru aşağıya doğru süzüldüğünüzde, en eski ve ilk kurulmuş yer. Sadece dondurma, helva ve kurabiye hizmeti veriyor. Aslında eskinin limonata çarklarının döndüğü, bildiğimiz o çocukluğumuzdaki pastanelerden. İçeriye un kokusu hakim. Dışarıda sadece 3 masa var. O kadar küçük bir işletme.
 
Burada irmiklı dondurma tatlısı yenirmiş ki, yenir! Bir porsiyonu koca 2 kişiyi doyuracak kadar zengin, fiyatı da bir o kadar makul. Bizim büyük şehirlerde kovaladıklarımıza "hadi be" dedirtecek lezzette!
 
Bir de meşhur Alaçatı Sakızlı Kurabiye' si var. Ben hiç sevmedim. Aslında sevmeyeceğimi biliyordum ama önyargım olmasın, bir de edecek bir iki çift lafım olsun diye tadına baktım. Isırır ısırmaz ağzınıza hakim olan damla sakızı tadı oldukça baskın. Ben bu baskınlıktan hoşlanmadım. Yolunuz düşerse yine de tadına bakın ama dondurmalı irmiği es geçmeyin.
 
Bon appetit ^.^
 



 
 

 

10 yorum:

Deli Anne dedi ki...

aaa ben içine girememiştim bu yerin ama ismi bile ne güzel değil mi:)

Migeee dedi ki...

Oyyy canımı çektirdin ki Şeker yememeye çalışan bir bünyeyim ben yaklaşık bir aydır :D Kolay olmuyor bu, bu kadar datlu severken :D Ben de o kurabikleri badem ezmesi sandımdı :D Zira çok severim badem ezmesi Şu ALAÇATIsına bir gidemedik ya la! Biz de gideriz inşallah da göreriz burlarısını :D Bir de ben damla sakızını ayrı severim Öptüm Alo? Öpmüştüm di mi?

Selin Ergeçer dedi ki...

Himmmm o helva nedir oylee :)) nasil canim cekti yaa ;)))

chfashiontrend dedi ki...

ben de damla sakızlı olan şeyleri sevmem ,ama ırmık super..

Zeynep'in Evi dedi ki...

İrmik es geçilir mi, evde can sıkıntısına irmik helvası yapan biri için gittiğimde mutlaka deneyeceğim, bu yıl olmadı belki birdahaki seneye..

KEYF-İEMEL dedi ki...

Bozcaada`da da Çiçek pastanesinde damla sakızlı kurabiye yapıyorlar. Sanırım bildiğimiz kavala kurabiyesinin damla sakızlı olanı. Senin bahsettiğinle ne kadar benziyor bilmem ama tatı bana nefis geldi :)

CEPAYNASI dedi ki...

un kurabiyesi mi o?
oh mis gibi:)

minikkus dedi ki...

dondurmalı irmik helvası dedin ya sen, bide fotograflarını da paylaşmışsın ya, benim bittigim andır su an kadın! naptın sen bana aksam aksam, tam da tatlı krizine girmişken..

Chilek dedi ki...

Deli Anne; güzel güzelll:)

Migee; damla sakızı seversen oralarda tam senlik şeyler var git ve hemen keşfet derim <333

Selin; cennetten çıkma bişiy:)

chfashiontrend; ben deeee:)

Zeynep'in evi; hadi ya ben gittiniz sandım. O halde seneye inşallah diyorum:)

Keyf-i Emel; benim derdim sanırım sakızla o yoğunluk beni rahatsız eden. Seven için bu kurabiyelerde çok lezzetli bence:)

Cep Aynası; hayır sakızlı kurabiyeee

minikkuş; hadi gidip irmik yiyelimmm:)

alaçatı otel dedi ki...

Alaçatı’da ne yenir, ne içilir, hangi mekanlarda eğlenilir gibi sorularınız varsa doğru adrese geldiniz… Kaynak bilgisi için;
http://www.alacatiotel.com.tr/yeme-icme-gece-hayati/

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)