15 Ağustos 2012 Çarşamba

O halde Göster Yüzünü Ey Aşk...

Birkaç haftadır yazmayı planladığım ama bir türlü kafamı toplarlayıp hakkında yazamadığım bir kitap... "Göster Yüzünü Ey Aşk"!

Son dönemde okuduğum kişisel fayda anlamında getirisi çok yüksek bir kitap.

 Kitap kendi hikayesinde ilerlerken konular röportajlarla aralara serpiştirilmiş. Oldukça keyifli bir hava katmış kitaba. Aralarında spiritüel terapistler, felsefeciler, edebiyatçılar, psikologlar, psikiyatrlar, mesela fotoğrafını gördüğünüz Irvin Yalom var… Sonra Nietzsche’den Bataille’a büyük düşünürlerin aşk, cinsellik ve erotizm üzerine fikirleri...

 Saraswati, Svarup, Premartha, Svagito R. Liebermeister gibi spiritüel terapistler de var, Ali Canip Olgunlu gibi Kuran ve tasavvuf araştırmacıları da. Antropolog Helen Fischer, psikolog George Sternberg, psikiyatr Irvin Yalom, edebiyatçı Zeynep Sayın, felsefeci Ahmet İnam ve Zeynep Direk, sinema yazarı Selim Eyuboğlu ve diğerleriyle yapılmış söyleşiler ufuk açıcı.

 Gerçi finalde hepsinin vardığı nokta aynı: Aşk, kendi kişisel gelişimimizi tamamlamak için bize sunulan bir yol aslında. Ama değişmeyi, yaralarımızı iyileştirmeyi, korkularımızla mücadele etmeyi ve tek başımıza ayakta durabilmeyi başaramadığımız sürece bize mutluluk getirmesi mümkün değil.

Kitap sayesinde doğrularımda büyük ölçüde değişmeler oldu. İşte kilit bir pragraf kitaptan;  "İnan bana, ayıpladığın şeyleri, teek teek yaşamadan ölmeyeceksin! Onun için insanları yargılamayı bırak artık! Bırak onların peşini! Bırak bu basmakalıp inançları: Dışarıdaki herkes sensin! Kınadığın her yüz, yakaladığın her hırsız yine sensin! Bunu nasıl fark edemezsin?"

Tanrılar Okulu' ndan sonra başucu kitaplarım arasında yerini almış ve tekrar aynı istekle okunası bir kitap. Bir arkadaşım sayesinde tanıştığım bu kitapla zamanı geldiğinde yolunuzun keşismesi dileklerimle ^.^

Keyifli okumalar...







PS: Son kare en önemli şey! "aynada gördüğün yüzle barışık olmak" kısmına giden yolun ufak bir parçası:)

8 yorum:

Migeee dedi ki...

Ha gülüm sağol bu güzel kitap önerin için Alıntıya da 10 puan benden Ben de yargılamaktan çok korkarım Kimseyi yargılamamak için çok özen gösteririm Herkesi olduğu gibi kabul etmeye çalışırım Çünkü tam da alıntıdaki nedenin varlığıdır desturum Çok öperim tatliş Bir ara okuyayım yolum kesişirse :D Şu ara Woolf ve Fante'ciyim Herkese de tavsiye ederim :D

minikkus dedi ki...

yani resmen şu an ofisten kaçıp, gidip kitabı alasım geldi o derece niyanım! zaten okudugun dönemde de sık sık cok etkilendigini ve güzel bi kitap oldugunu vurguluyodun, iyice bi merak ettim şimdi.
insan oldugumuz icin midir bilmiyorum, nekadar birilerini yargılamamaya calıssak da bi yerde düşüyoruz o hataya, bi bakıyoruzki büyük konuşmuşuz.. sonra da zaten aynı şeylerin başımıza gelmesi an meselesi..
dışardaki herkes biziz aslında, çok doğru;)

Fido dedi ki...

Tavsiye ettiğin zamandan bu yana bu kitap hep aklımda çileğim,not aldım,elimdeki kitaplar bitince mutlak suretle okuyacaklarım arasında ve en önemlisi kitabın sende yarattığı değişimler,kendini daha iyi tanıman,kendinle yüzleşmen,harika bişey bu! kitap amacına ulaşmış,daha ne olsun ki? Ve evet,yargılamak denen kavram insanoğlunun en büyük defosu bence.KAdehimi defolarımızı yamamaya kaldırıyorum öyleyse!Öperim kocaman <3

Selin Ergeçer dedi ki...

O paragraf Ne kadar dogru aslinda. Ben de soyle birsey duymustum; kinadigin seyleri yasamadan, bu dunyadan gitmezsin. Ayni sey iste de keske herkes hayatina adapte edebilse bu cumleyi :) kitabi okunacaklar listeme ekledim tatlicim, paylasim icin tesekkurler ;))

kalemperest dedi ki...

Kitap okumanın güzelliğine okutmanın güzelliğini de kattığın için tebrik ederim seni.. Elimdeki kitapları bitirince alacağım ilk kitap olacak ;)) sevgiler...

Yeşim dedi ki...

Böyle kitapları seviyorum ben de. Okuduktan sonra insanın ufku genişlemeli, hayata farklı bakabilmeli. İlk fırsatta alıp okuyacağım iyi ki varsın tatlım bu harika tavsiye için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba,
kitabı 2 defa okudum, her seferinde farklı şeylerin farkına vardım. biçok sorumun cevabını buldum bakış açım çok değişti. kendimi tanımama ve yakınlaşmama çok katkısı oldu diyebilirim. herkesin en az bir kere okumasını tavsiye ediyorum. sevgiler...

Adsız dedi ki...

Selam Chilek, selam a dostlar :))

Ah bilseniz şu an beni nasıl mutlu ettiniz :))Chilekcim, varlığınızı Fıstıklı Tombi'den öğrenmiştim, o da sizin önerinizle okumuştu kitabı da, bu sayfayı keşfedememiştim!

Kısmet bugüneymiş meğer...Keşke halimi görebilseniz... Yaşlarla ıslanmış gözlerim, kulaklarıma varmış dudaklarım... Bir yazar için olabilecek en güzel satırlar okuduklarım... Teşekkürler, kalbimin en derininden...

Kocaman sarılıyorum sizlere, sevgiyle...

Mira Şeniz Erten

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)