3 Eylül 2012 Pazartesi

Alaçatı- Çeşme Vol 2

Rüzgarı arkanıza alıp yüzünüzü güneşe çevirdiğiniz an bilin ki Alaçatı sokaklarındasınız. Gündüzü adaların kokusu tadında geceleri ise bambaşka tarzıyla kucaklıyor sizi. O kadar çok gidilecek mekanı var ki, zamanla yarışmak durumundasınız herbirine gitmek isterseniz! Hem tatil yapıp hem fotoğraf çekmek çok zahmetli iş, bu işi başarıyla yapan arkadaşlarımı buradan bir kere daha kucaklıyorum=)
 
Sevgili Asiye' m gitmeden bana "yemeden gelme" listesini vermişti zaten. Şimdi ben de bunu güncelleyerek yorumlarımla başlıyorum.
 
Oraların olmazsa olmazı kumru; Ilıca' da Kumrucu Hüseyin, Alaçatı' da Kumrucu Hikmet' te yedik. Ben ekmeği biraz gevrek sevdiğimden Hüseyin' de karar kıldım. Şevki meşhur ama işi ticarete dökmüş adım başı kumrucu dükkanı açmış. Biz meşhurluğuna rağmen denemedik.
 
Dondurma; günümüzde dondurma kavramının kremadan oluştuğunu var sayarsak bildiğimiz gerçek dondurma için oraların en başarılı adresi Veli Usta! Ben çok sevdim mutlaka deneyin.
 
Çilekli Pasta; Alaçatı' da ara sokakta Furun Patiseri sevenler kaçırmasın derim daha görür görmez baştan çıkma ihtimaliniz çok yüksek.
 
Pide; Elbette Ilıca merkezde Dost Pide. Vedat Milor uğramış ve lezzete 5 üzerinden 5 vermiş, olan olmuş. Kapıda kuyruk bekliyorsunuz öyle bir kalabalık. Aslında bildiğimiz esnaf lokantası. Pastırmalı- Kaşarlı ve Kaşarlı- Kuşbaşılısı muhteşem. Mutlaka denemelisiniz.
 
Peynir- Şarap; Sakin bir akşam, Alaçatı sokağında oturayım derseniz El Beso ve Tuval bence en güzel mekanlar. Hem mönüleri zengin hem de mekanlar oldukça kaliteli.
 
Ev yemekleri; Alaçatı girişte Yusuf Usta ve Asma Yaprağı. Zaten kime sorsanız bu iki isim dökülüyor ağızdan. Yine kapılar kuyruk bildiğiniz mis kokulu envayi çeşit ev yemekleri.
 
Bar; 2 gece Tektekçi' de takıldık. İstiklal' de olan şubesinden daha keyifli mekan. Zaten mutlaka gidilmeli, birbirinden lezzetli shotları toplu olarak başka yerde bulup içme şansınız yok.
 
Çoğunun fotoğrafı yok, oburluk yaparken gözümüz döndüğünden o kareler Instagram' da var, onları da paylaştım. Toplu bir Instagram postu yaparım olmadı=)
 
Bon appetit ^.^
 














12 yorum:

kelebek desenli dedi ki...

çok güzel fotoğraflar.hemen gidesim geldi:))

Sea Belle dedi ki...

Fotoğraflara bayıldım, keşke orda olabilsem dedirtti bana..Hiç gitmediğim,gitmeyi çok istediğim yerlerden birisi.Teşekkürler paylaşım için.sevgiler.:)bende beklerim.

coletté dedi ki...

Burnumun dibindeki "Arka bahçemiz (!) " Alaçatı'yı benden daha güzel tanıtmışsın. Ne diyeyim ? Sana da okuynlara da Bon Appétit ! Tam bir gourme post olmuş :)

EzoNe dedi ki...

Canım bu fotoğraflar harika insan her şeyi bir anda bırakıp orada olmayı istiyor :)

Fido dedi ki...

ennn sevdiğim tatil postu şekli!işte bu! nerde ne yenir,nedr ne değildir,kısaca,özetle,şahane!görseller çok güzel Niyan'ım,ve evet hem her an'ı kareleyim,hem de keyfime bakayım biraz zor oluyor,bi de beni de çekin derseniz koca zıvanadan çıkabiliyor :) sen hep gez,bize hep böyle postlar yap,olur muuu?? :))

lolipu dedi ki...

çok güzel fotoğraflar, ben de çok gitmek istiyorum, inş günün birinde ben de görebilirim oraları:)

Selin Ergeçer dedi ki...

mis kokulu lavanta keseciklerine bayılıyorum :) ne kadar güzel görseller bunlar böyle,oralara kadar gitmiş oldum sayende tatlıcımm :) bu arada postun sayesinde karnımın acıktığını da belirtmeden geçemeyeceğim :PP

a. gizem dedi ki...

resımlere bayıldım :)

CMOS dedi ki...

yıllardır yaz aylarını çeşmede geçiren biri olarak diyorumkiii gezinin dibine vurmuşsun güzel mekanları seçmişsin :)

minikkus dedi ki...

oyyyy resmen sana o notları yazarkenki gibi bi agız sulanması, bi salya akıtma durumları icindeyim şu an! ne güzel yedin içtin begendin, alaa ^.^
belki bigün çeşmede birlikte de furundan çilekli pasta patlatır, pastırmalı pidenin dibine vururuz bellimi olur a benim canım :*

Migeee dedi ki...

Ha gülüm sen de Vedat amcaya yetiştin mekan önerileri konusunda :D O en sondaki fotoda ne ya? bir davetkar çilekler, bir şeyler Böyle şeyin fotosunu koyma bak Olan var, olmayan var! Yemeyen var! :D Neyse çok sağol güzel tavsiyeler için "Dondurmalar artık krema" dedin ya! O çok yıprattı beni! Zira ben essah dondurma yemek istiyorum! Datça'daki gibi, Bodrum'daki gibi! İlla kendi ev dondurmamı yaptıracaklar bana! O olacak! Ama taze keçi sütü mü bulmak lazım acep onun için? Dur ben bir eğileyim bu konunun üstüne :D Ondan sonra bir de fotolarda kırmızı puantiyeli olanı pek sevdimdi Ovakit öpücem Yapacak birşey yok :D Öpmüştüm dü mü? :D

Chilek dedi ki...

kelebek desenli; ne güzel ne güzel hadi toparlan o zaman:)

Sea belle; o halde hemen gidilmeli diyorum:)

Colette; evet ablacım senin saklı cennetin buralar, nasıl şanslısın bir bilsen:)

Ezone; evet istiyor ve ayrılmak istemiyor:)

Fido; sen iste ben yapayım bundan sonra Fidom, öğreniyorum yavaş yavaş:)

lolipu; evet mutlaka gidilmeli şekerim bayılacaksın eminim:)

Selin; ehehe oburluk var bizde yapacak bişiy yok acıkıyoruz hemen:))

a.gizem; teşekkürler:)

CMOS; öyle oldu gerçekten, altından girip üzstünden çıktım diyebiliriz:)

minikkuş; evet çok isterim ki hem de nasıl hem de nasıl:))

Migee; Veli Usta' da yemelesin Mügem, bildiği çocukluğumuzun dondurmaları aromaları tatları. O kadar yapaylaştı ki herşey doğal bulmaz lux oldu resmen:(

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)