13 Aralık 2012 Perşembe

Değişim, dönüşüm, başkalaşım ne dersen de!

 
Hala çam ağacımı çıkartmadım, hala kartlarımı yazmadım hala yılbaşında ne yapacaksın? sorularına 5 çeşit cevapla gidiyorum. Hala her şey için kararsızım.
 
Sadece geçen Ocak- Aralık arasını düşünüyorum. Değişen ne çok şey var bende ve yaşantımda.
Oysa dışarıdan baktığımda ana hatları aynı gibi. Kaşım aynı gözüm aynı. Gerçi saçım kısa, bir de 40 margarin kadar yağ atmışım vücudumdan.


 Herkes değişir, her şey değişir. Hiçbir şey bir önceki gün bile aynı değildir!
Herkes değişir, değişemezse bir şeye dönüşür. Her ne kadar değişmek ve dönüşmek sözcüklerine TDK "tahavvül etmek" dese de ben ikisinin birbirinden farklı anlamlar taşıdığı konusunda kendimi ikna etmiş durumdayım. Çünkü bana göre değişmeyen bir şey ancak ve ancak başka bir surete dönüşür.
 
Her yaşadığı şeyde başkalaşır insan. Yaşadığı, aşkta, ilişkide, acıda...
Bunu ancak başkalaşan bir insan bilir. Yine sadece başkalaşımı anlayan yine o başkalaşımı yaşamış biridir.
 
Oysa insan sadece yaşar. O doğumla ölüm arasındaki yol o kadar uzundur ki; insan sadece yaşarken bile değişir şekillenir. Yaşarken deneyimler. Aslında bu deneyimler insanı kirletir ama biz buna yine de "deneyimlemek" deriz. Bir çocuk deneyimi az olduğu için tertemizdir. Gülerken gerçekten güler.
 
İnsan her yeni gün bir önceki gün öldürdükleriyle doğar yeni güne, onunla başlar günün ilk ışıklarına.
Eskiyi bırakır arkada yenisiyle yola koyulur.
 
İşte bir yılı geride bıraktığımız için narlar patlatıp, sevinçle sevdiklerimizin boynuna sarılmamız;  aslında sadece geride bıraktıklarımızdan daha iyisinin geleceğinin umududur, bekleyişidir.
Yanılıyor muyum?


 
Siz bunları düşünürken ben ağacıma alacağım süslerin hayalini kurayım olur mu?
Bir de mümkünse biri beni bu kalori deposundan uzak tutsun, hani mümkünse :)

6 yorum:

Yeşim dedi ki...

Yanılabilmen mümkün değil. Düşünüyorum da, acaba değiştim mi yoksa başkalaştım mı? Çıkamadım işin içinden.
"Sevginin kendi de zamanla değişir
Belki de dönüşür biraz huzur kalır" demiş ya Yaşar. O huzuru bulacak değişimler yaşayalım. Bir de o kavanoza aşık oldum nasıl güzel bir şey öyle :)

Fido dedi ki...

yanılmıyorsun canım benim :) 'farkındalık' arttığı sürece bunu daha iyi görebiliyoruz sanırım,ne mutlu sana ki farkındalığı yüksek bi insansın,başına gelen her olayı içinde tahlil edip,hayatına artılar katarak yola devam ediyosun :)
görsellerinde bayıldım :) umarım 2013 istediğin tüm güzellikleri getirecek sana,buna çok inanıyorum :)
hadi ben de yeni yıl ağacına asacağım dileklerimi düşüneyim bu sene :)

Migeee dedi ki...

Ay çok güzel yazmışsın Nihan Bence senin hikaye yazma zamanın geldi Kendi kitabını yaz Al benden sana 2013 için bir dilek Hep güzel şeylere dönüşeceğin bir yeni yıl dilerim bir de Bir de öperim yavrus

minikkus dedi ki...

ne güzel yazmışsın, sanki bi köşe yazısı gibi, ama dedikodu degil de hayatı anlatan bi köşe yazısı.
yanılmıyosun kuşum, her kelimesine katılıyorum söylediklerinin.. hicbir şey degismez, sadece farklı bir surete bürünür, o kadar. biz onun degistigine inanarak kendimizi mutlu eder yada tam tersi üzülürüz. hepsi bizim elimizde aslına bakarsan.
sen bunu kendi içinde çok iyi dengeleyen bi insansın! 2013 için elele tutuşup bişeyler dileyelim mi bi ara senle ^,^

Belle Amie dedi ki...

sen o kalorilerden uzak dur, ben senin icin hepsini bir cirpida yutabilirim :D
Tek dusunmeyen, yapmayan sen degilsin merak etme
kafa nereye biz oraya :)
Sevgielr seker

hande ne yapıyor? dedi ki...

yanılır mısın hiç... Nasıl da aynı hissediyorum ben de... her yeni yılda...

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)