10 Aralık 2012 Pazartesi

light up a rainy day...

Güneşli geçen pırıl pırıl bir haftasonundan sonra güne yağmurla başladık.
Özlemişim...
Seviyorum yağmuru ve bana hissettirdiklerini...
Çocuklar gibi karşıladım bu sabah yağmuru, evde uyandığım karanlığı umursamadan açtım camı. Yüzüme vuran sert soğuğu hissettim iliklerime kadar. Yüzüme çarpan bir iki damlayla mutlu oldum.
Hayatın tüm kargaşası ve kötü giden şeylerine inat yapmaya çalıştım bunu.
Sonra yağmurun yağışına, toprağın bereketine, kokusuna, kendini her şeye rağmen var etmeye çalışan doğanın döngüsüne bir kere daha selam verdim.
Yağmur; arınmak, temizlenmek her şeye rağmen. Önüne kattığı gibi tozu toprağı götüren sınırsız güç...
Dua ettim, içimizdeki kirleri, pasları, yaşanmışlıklardan kalan kötü ne varsa alsın götürsün diye!

Ben çocukken de severdim yağmuru ve ıslanmayı. Annem inatla şemsiyeyi elişme tutuşturur bense inatla kullanmazdım. Oysa şimdilerde arayıp bulamadığım, kırmızı puantiyeli kenarları fırfırlı şemsiyeye sahiptim o zamalar :) Demem o ki; ıslanmak güzeldir. Fırsat varken ıslanmalı. İşi, kıyafeti, yağmuru çamuru bahane etmemeli. Soğuk derseniz, ilkbahar yağmurunda ıslanmalı. Yürümeli uzun uzun...
Sonra eve atmalı kendini, kurlanmalı. Çekmeceden en kalınlar çıkartılıp giyinilmeli. Battaniyenin altına girmeden sıcacık bir bitki çayı ya da salep olmalı en tarçınlısından.



Ben elbette bunun keyfini yaşayabilirken, sokakta hayat mücadelesi veren insan ve hayvanları da unutmamalı. Bizim keyif dediğimiz şeyler onların zorlu yaşam koşulları! Ancak Onlar için "sadece üzülmenin" sahte bir vicdan temizlemesi olduğunu düşünüyorum. Gerçek olan onlar için bir şeyler yapacak ortamları sağlamak, yardımlarına koşmak. Onlara iyi koşulları sağlayacak insanlara oy vermek. Evindeki kullanılmayanları paylaşmak. Belki de bir kap kemik kaynatıp kapının önüne koymak...
Unutmuyorum, kötünün iyi olması için elimden geleni yapmaya çalışırken kendi bulunduğum durum için şükrediyorum, farkediyorum.

Güzel bir gün var dışarıda biraz yağmurlu biraz soğuk...
Seçmek elimizdeyken güzel şeyleri seçmeli.
Hayallerimiz sıcak, sevdiklerimiz yanımızda güzel bir hafta olsun :)

görsel: pinterest

8 yorum:

Migeee dedi ki...

Aferin kız Nihan! Çok güzel dersler vermişsin satır aralarında. Aldım, kabul ettim, öptüm, başıma koydum. Yağmurlu gün menüsü yapmıştım. Bir şarkı listesi. Ondan en sevdiğim şarkı olan Purple Rain'i sana ithaf ederek dinliyorum o zaman. Çok öperiiim :D

eylül harikalar diyarında! dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş..
yağmuru ben de çok severim bana da iyi yazı yazdırır yağmur..evde camın köşesine geçip hem yağmuru izleyip hem de günlük yazmayı çok severim mesela.aklımın içinde bir sürü hayal döner..şöyle şöyle olsaydı derim ütopyalarımı oluşturuveririm oracıkta.
düşündüren,samimi bir yazı olmuş seninki..eline sağlık.

minikkus dedi ki...

işte benim de son zamanlarda yazmak icin debelendigim, böyle en ince detayına kadar nerde yapabilirizi anlatmak istedigim konuya çilegim deyinmiş! ne güzel de etmişsin bitanem!
bizim karnımız tok, sırtımız pek, ama ya sokakta yaşamak zorunda olan evsizler ve sokak hayvanları napsın:( hiç zor degil aslında yardım etmek.
içtigimiz suların pet şişesini atmayıp, icine ılık su doldurup koysak, yada illaki en iyisinden olması gerekmiyo, gidip marketten bile mama alsalar olut, yeterki vermeyi bilsinler. bu soguk havada verilen yaş mamanın anında dondugunu ve onların da yiyemedigini bilseler, icine iki damla zeytinyagı koysalar mesela..
ve daha bir sürü şey.. bunları böyle bi toplulugu karsına oturtup anlatmadıktan sonra kimse anlamaz da bilmez de.. cok üzülüyorum:(
hassas yüregine saglık bebegim, seviyorum seni <3
şimdi, annemin yanından taze dönmüş olmama ragmen tekrar yanına gidesim ve ona sarılıp battaniye altında sahlep keyfi yaparak dizi izleyesim geldi ^.^

resimli günlük dedi ki...

Öyle güzel yazmışsın ki, kendimi hemen dışarıya, yağmura atasım geldi. Tabii eve dönüş de senin yazdığın gibi keyifli olmak şartıyla.

Guzunkizi dedi ki...

Tüm gün söylenip şikayet ettim endromlu bir pazartesi bu karanlıkta başlar mı diye.Ne kadar içten yaşamışsınız günü :) ilkbahar gibi olmuş

Selin Ergeçer dedi ki...

Yagmura bayilirim, yukaridan gelen su damlaciklarinin mucize olduguna inanmak istiyorum ve her yagmurda bu mucizeye aciyorum kapilarimi...:)

Yeşim dedi ki...

Günüme ışık oldu yazın canım, okurken yüreğinden geçenleri hissetmek yazamayıp içimde biriktirdiklerimi senin satırlarında bulmak çok güzel. Dilerim yüreğinden geçenler en kısa zamanda ömrüne yansır. ♥ ♥ ♥

KOVA KADINIYIM BEN dedi ki...

yağmurda ıslanmak güzelde eve gelince seni aşk ile sarıp ısıtacak battaniye altında sarılacağın biri olsa daha güzel sanki :)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)