19 Aralık 2012 Çarşamba

The Hobbit: An Unexpected Journey

 
Dün akşam iş çıkışı gittik. Aslında giderken biliyor gibiydim neyle karşılaşacağımı. Tolkien hatırına gittim de diyebiliriz. Emeğe saygı var elbette "gidilmez, çok kötü vs" diyemeyiz. Ne demek istediğimi ancak Tolkien okuyanlar anlayacaktır. Peter Jackson yine Lord Of The Rings' te yaptığını yapmış. Kitaptan bana göre fazlaca sapma göstermiş.
 12 yıl önce her ne kadar hayal kırıklığı desek de, o zaman için büyük iş çıkartmıştı hatırı sayılır.

Hobbit' e gelirsek, yine konudan sapmalar vardı. İzlerken "kitapta bu var mıydı?" diye sorduğum yerler oldu kendime. Okuyan izleyicilerle yorumlaştığımda hem fikir olduk. Kitabın 50- 60 sayfasını ilk yarıya sığdırmıştı. Kendinizi Lord Of The Rings' te sandığınız pek çok sahne vardı ki; birebir aynısı çekilmiş diyebilirim.

Konusuna hiç girmeyeceğim. İmdb' den 8,6 almış.

Kitabı okuyanlar için biraz hayal kırıklığı olsa da izlemeyenler için iyi bir fantastik macera izlenimi bırakabilir, üstelik 3D!

İzleyenlerden yorum alırsam şahane olmaz mı? Bakalım siz de ne gibi izlenim bırakmış?

görsel: Pinterest

8 yorum:

kelebek desenli dedi ki...

sürprizler olduğunu duymuştum ben de.ama çok kötü olmamış.diğer filmler nasıl olacak bakalım.hedefe çok az kaldı çünkü.2 film nasıl çıkacak bakalım:)

Pembe Yastık dedi ki...

Hobbit bana göre 3 bölümde çekilecek bir kitap değildi.Tek seferde çekilmiş olsaydı şahane olabilirdi. Giderken 1.bölümün sıkıcı olacağını tahmin ediyordum nitekim de öyle oldu.Filmin 2.yarısı tam hareketlenmişti ki film bitti. Yani ben bişey anlamadım.
Görsel efektler şahaneydi ama, hakkını yemeyeyim...hele düşen kaya parçaları sanki üzerinize geliyormuş yada uçan kelebekler aranızda dolaşıyormuş gibi izleyince 3D kalitesiyle izlemek çok güzledi. Sırf bunun için bile gidilebilir...tabi bide benim gibi Tolkien hayranıysanız :)

Syhn dedi ki...

benim tarzım değil o yuzden hiç bulaşmayacağım ama tek ktiaptan 3 film çıkarma fikrini begenmedim çok çok ticari geldi bana

Elifim uyurken dedi ki...

o günkü ruh halimden mi başka bir şeyden mi bilemedim ama ben çok beğendim...
her saniyesinden zevk aldım...

Chilek dedi ki...

kelebek desenli; ben artık merak etmiyorum desem haksızlık olur mu bilemiyorum?

Pembe Yastık;kesinlikle değil ve ayrıca taş adamlar mesela kitapta yok. Görsellik kısmı Peter Jackson hayranlığı kısmında bence;) ben Toleikn hayranı olarak yorumladığımda bundan öteye geçemiyorum malesef:)

Syhn; kesinlikle Seyhancım, diyorum ya konu yavaş ilerlesin diye ilk yarıyı kasmış öyle kaşmış ki 50 sayfayı sığdırmış.

Elifim uyurken; ne güzel keyif aldıysanız:)

KoKoŞ KeLeBeK dedi ki...

sınemaya gıtmeyelı cokk oldu o yuzden artık neyı okusam kar sayıyorum :)) blogunu yenı gordum ne fena degıl mı :(( sevgıler

Selin Ergeçer dedi ki...

İzlemedim,izler miyim bilmiyorum... Cok hoslanmiyorum bu filmlerden ama yine de bilinmez...

e-nsisters' blog dedi ki...

En yakın zamanda izleyeceğim diye umuyorum! Kitabı okumadığım için kötü gelmeyecek muhtemelen. Sonra asıl yorumu yaparım :))
Takıptesın..
Sevgilerrr

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)