26 Ocak 2013 Cumartesi

Anna Karenina

Uzun zaman olmuş uğramayalı. Bir film bir yorum şeklinde başlamak uygun olur sanırım.

Geçen akşam izleme fırsatını yakaladım. Meşhur Tolstoy' un eseri Anna Karenina' yı.
Bir çok yorum okudum, çoğu eleştirel yöndeydi ama yönetmeni Joe Wright olunca ben filmden mutlu ayrılacağımı biliyordum. Film ağır ve uzun metrajlı. Başrolde Keira Knightley, Jud Law ve Aaron Taylor Johnson vardı. Joe Wright yine Pride and Prejudice' da olduğu gibi Keira Kinghtley ile güzel bir iş çıkartmış.

Film aşk, tutku ve aldatma üzerine sorgulatcak, taşları yerinden oynatacak kadar kuvvetli diyaloglarla beslenmiş. Oyuncular mimikleriyle gerçek yaşamın içindekileri olduğu gibi aktarmış. İnsan izlediğinde kaçıncı yüzyılda olursa olsun bazı şeylerin aynı olduğunu ve olacağını farkediyor.

 Duygularınızdan ve ilişkinizden emin değilseniz gitmemeniz gereken bir film. Ya da geçmişte böyle bir yaşanmışlığınız varsa da gitmemenizi tavsiye ederim. Oldukça ağır gelebilir. Yüzleşmeyi tercih edenlerdenseniz her şeye rağmen izlenmeli :)


Filmden bana kalanlar;

Bazen statü her şeydir.
Bazen aşk her şeyin üstündedir.
Bazen sabır her şeydir.
Bazen çok sevilmene ve istenmene rağmen, kaybolmuşluk ölümdür.

Imdb: 7,2

5 yorum:

minikkus dedi ki...

offff işte şimdi iyice merak ettim bu filmi!

Curcunam dedi ki...

İlk önce filmi izleyecekler için hikayeyi bilmiyorsanız izlediğiniz zaman sizi tatmin etmeyecektir. İkinci olarak film bir bale sahnesinde geçiyormuş gibi işlenmiş yani sanatsal yönü ağır basıyor. Klasik dönem filmlerinden olmadığı kesin :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Keira'yi pek begenirim,gizemli bir havasi var. İzlenecekler listemde olmasina ragmen hala izleyemedigim bir film...

girlshygirlguide dedi ki...

o kadar gelmesini bekledim.. ama bir türlü gidemedim filme pufff

Chilek dedi ki...

Minikkuş; mutlaka izlenmeli kuşum:)

Curcunam; konusunu bilmeyen yoktur herhalde diye düşünüyorum;)

Selin; İzle Selincim bence çok seveceksin:)

Girlshgirlguide; izlenmeli mutlaka;)

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)