8 Mart 2013 Cuma

8 Mart demişken...



Yaşadığım ülkede hala kadının adı yoksa yaptığımız kutlamalar birer duvar yazısı ve tek bir güne sığdırılmış hatırlanma duygusundan başka bir şey değildir.
 
Okuduğum gazetede her gün dövülerek ya da tecavüze uğrayarak öldürülen en az 3 kadın haberi varsa, haberleri sırf bu yüzden izleyemiyorsam kutlamaların çoğu laftan ibaret değil de nedir?
 
Ülkenin üst makamları çıkıp pişkince "kadını incitmeden dövebilirsiniz" açıklamasını yapacak cesareti buluyorsa, bu kutlamalar laftan ibaret değil de nedir?
 
İnsan insandır. Nefes alan her canlı şiddet görmeden yaşama hakkına sahiptir. Gerek insan gerekse hayvan! Biz tutupta insan olduğumuzu bile unutup olayları kadın- erkek cinsiyet sınıflamasında tartışıyorsak en büyük sorun buradadır. İnsan sırf insan olduğu için şiddetten uzak yaşama hakkına sahiptir!
 Sırf kadınlar erkeklere göre fiziksel açıdan daha güçsüzler diye şiddet görüyorlarsa burda tartışılması gereken ne kadar "insan" olduğumuzdur.
 
Yaşadığım topraklarda kadın hala fiziksel ve duygusal şiddet görüyorsa, sırf kadın olduğu için tecavüz hak görülüyorsa, kadının; bedenine, örtünme biçimine, etek boyuna, kol boyuna, karnındaki bebeğin ne zaman alınacağına devlet karar veriyorsa ortada cinsiyet ayırımcılığı adı altında "insanlık suçu" işleniyor demektir. Bizler hiçbir şey yapamıyorsak yazdığımız bu yazılar son çırpınışlardan başka bir şey değildir.
 
Bugün değil her gün adımıza ve kimliğimize saygı duyulan bir dünya hayal ediyorum. Hiddetten ve şiddetten uzak. Yaşayan tüm canlıları kapsayan sevgi ve anlayışın olduğu bir dünya hayal ediyorum.

Bu çok mu zor?

Adıma saygı, kimliğime saygı, bedenime saygı... Dünya Emekçi Kadınlar Günü' müz kutlu olsun...

6 yorum:

minikkus dedi ki...

ben bunun üstüne söyliycek tek kelime bulamam! o kadar net söylemişsin niyanım;)
hemen bu postu paylaşırım ben, herkes okusun bilsin neler hissettigimi, durumun vehametini..
kalemine yüregine saglık! senin de günün kutlu olsun, her günümüz bugün gibi saygıyla geçsin bebegim.

Şükran Ünal dedi ki...

chilek, daha ne diyeyim benim diyemediklerimi yazamadıklarımı bir çırpıda yazmışsınya ağzına, yüreğine sağlık. umarım daha kötüsünü görmeyiz sevgiyle kal. bende senin dünya kadınlar gününü kutluyorum.

Selin Ergeçer dedi ki...

Kalemine sağlık,ne de güzel anlatmışsın. Canlıların her birinin ayrı ayrı yaşam hakkı varken, biri bir diğeri üzerinde nasıl hak iddia edebilir. Güzel günlerin çok uzak olmaması temennisi ile...

Adsız dedi ki...

Yazdıklarınıza katılmamak mümkün değil, içimizdekileri öyle güzel yazmışsınızki!.. evet dün 8 mart kutlandı, bugün 9 mart değişen hiç birşey maalesef ülkemizde yine olmadı, herşey lafta!..Sadece birgünlüğüne kutladılar,oldu bitti,geçti!..
8Mart Dünya Kadınlar Günümüz kutlu olsun!
Bloğunuzu yeni keşfeden birisi olarak,sizi tebrik ediyorum,artık takip edeceğim!..Bu güzel yazınızı izninizle Twitter'da paylaşıyorum,herkes okusun diye!
Sevgiyle kalınız, ÇOK TEŞEKKÜRLER!

Ayshe Rose dedi ki...

Cok guzel bir yazi olmus. Blogunu yeni buldum takipcin oldum

Sevgiler

http://www.stylishtimes.net/

Elifim uyurken dedi ki...

günümüz kutlu olsun
ama dediğin gibi bu kadar kadın cinayetinin arasında anca mailler ile kutlayabiliyoruz..
yazık!

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)