9 Eylül 2013 Pazartesi

Keep calm and love autumn...




  • Hayatı sorgulamayı kaç yaşında, ne ara öğrendim bilmiyorum ama kimse artısı kadar eksisinden bahsetmedi bana. Bu ara o çok övündüğüm insan tanıma yeteneğimin aslında bir hiç olduğunu farkettim. Art arda yaşanan 2 uyarsız tanımlamadan sonra artık biliyorum ki söz konusu insansa "ben onun ciğerini bilirim" yanlış bir söylem. Hayır efendim kimse kimsenin "ciğerini" bilemiyor. Sen o insanın sana yansıttığı yüzden yola çıkarak, varsayımlarda bulunabiliyorsun ancak. Bu durumda artık öğrendiğim bir şey var. Söz konusu insansa "davranışa" bakacaksın, söze değil. Ne söylediğine değil "nasıl davranığına". Bunu düstur edeceksin. Hele de gereksiz özgüveni varsa koşarak uzakalaşacaksın.

  • Neyse iyi şeyler var hayatta, mesela sonbahar geldi hani benim en sevdiğim. Uğruna sapır sapır dizeler döşediğim. Sabahları üşüyorum. Hatta akşamları da. 2 gecedir pikenin yerini ince bir battaniye almış durumda. Kış planları yapıyorum. Battaniye altında bitki çaylarını yudumlamayı, kitapların arasında kaybolmayı, bu dünyadan olabildiğince kopmayı hayal ediyorum. Düşünüyorum da insanın kendinden başka sorumluluğu olmadı mı alıştığı özgürlük hiçbir şeye benzemiyor. O özgürlüğünü bozacak her şey sana yük oluyor. Bir süre sonra bakıyorsun o özgürlük her duygunun önüne geçmiş, bunu sevdiklerinin yakarışlarından, isyanından farkedebiliyorsun.

  • Bu aralar yeni kararlar aldım. Mesela bedenimi değiştiriyorum. Sağlık için spor yapmaya ve hayat mottomu değiştirmeye karar verdim. Olabildiğince sağlıklı besleniyorum. Günümün çoğunu spor salonunda geçiriyorum "şimdilik". Çoğu zamanım ağrılarla geçiyor. Her gün ayrı bir yerim ağrıyor mesela ama bu ağrıları sevmekle başlıyor değişim. Bir de beni her gördüğünde bakışlarını sakladığını sanarak baştan ayağa süzenler varki, sanki ben yağ kaybettikçe onların da yüreğinin yağı eriyor :)

  • Değişmeyen şeylerde var mesela çok fazla düşünüyorum. Her defasında "bunu kendime yapmayacağım" desem de bu ağır ve ağdalı ruh halimin bildiği başka yol yok. Bazen hakkettiğinden fazlasını bırak, hakettiğini bile vermediğim insanlar var. Varlığıyla kendimi sarpasardığım, bunu bilmeme rağmen yokmuş gibi davranmak istediğim... Düşünüyorum, yoruluyorum, yoruyorum. Sonra bırakıp kaçıyorum. Bu haller tanıdık mı birilerine? Bende yer etti sanırım. Kendi yarattığım kaosun tek çözümü bırakmak aslında. Bırakamadığımda kaçmak ise bildiğim en iyi yol. Sonrasında pişmanlık gelse de...

  • Bu aralar izlemek istediğim filmer birikti. Okumak istediğim kitaplar. Edinmek istediğim albümler. Günlerce evden çıkmadan pijamalarımla takılmak, tek hareket alanımın o koltuktan diğer koltuk olduğu ve bayılana kadar haraketsiz kaldığım saatler istiyorum. Ha ben bunları yaparken bir yandan da maaşım hesabıma geçsin istiyorum.
Neyse ben geldim "nerdesin yaz artık" diyen arkadaşlarım. Sağolun! Dış enerjimin aksine daha çok ruh halimi yansıttığım bu yerde, meğerse yüreğine tını bıraktığım pek çok arkadaşım varmış. Mailleriniz sayesinde çok fena gaza geldim. Yazarak bıktırırsam "ya kadın artık bi sus" maillerinizi de bekliyorum, anlaştık mı? :)




görsel:pinterest

9 yorum:

minikkus dedi ki...

bu ruh halini seviyorum! sadece güzel şeyleri degil, kötü yanlarını da yüzümüze yüzümüze söyleyen kendiyle barısık ruh halini! ve seni de seviyorum. hem yaglarının erimiş yeni halini, hem eski halini, farketmez. içindeki seni seviyorum sonucta <3
bide o biriken filmlere arada ben de eşlik etmek istiyorum. çay ve çekirdek eşliginde heeheheh :D

mutunca dedi ki...

Hey çilağıma benim bee! Yazmak iyidir. İçini dökersin ve daha bir sürü... Değişim iyidir! Kendi için birşeyler yapmak iyidir! Sonbahar iyidir :D Severim tabisi Ancak ben de değiştiğimi fark ediyorum kendim. Zira yazı ve ilkbaharı da seviyorum. Ve üşüdüğüm için sonbahara kızdım ilk kez bu sene :D Oluyor demek ki böyle şeyler :D O zaman gene yaz Öperim cicim, güzel iç dökmelerini beklerim :D NOT: İçini tüketen kimse ya da kimlerse onları da kapının dışında bırak, sensizlikten üşüsünler bu güz ayazında! Anladın sen onu ;)

Yeşil Bahçeli Ev dedi ki...

Mevsim olarak yaz tabiki güzel ama Kışın yeri ayrıdır. Sanki insan kendisiyle daha çok kalabiliyor bu mevsimde. Her bir kar tanesinde daha farklı şeyler düşünebiliyor. Sıcak bir çay çok fazla iyi geliyor mesela. Ah işte neler yazdın beni nerelere götürdün. Sen hep yaz ve kesinlikle sus demem :) Bu arada bu çok düşünmelere ne olacak bilemiyorum. Düşünceden en çok yorulanlardan biride benim sanırım :/

Sevgiler..

coletté dedi ki...

İyi ki de geldin,hoş geldin !
Sen benim ilk göz ağrımsın senden bıkar mıyım hiç ?
Yalnız bu arada Çilek hanım'ı göremedim de merak ettim :)

Selin Ergeçer dedi ki...

O yazamama halini iyi biliyorum :) sevindim geldiğine, Hoşgeldin canım, yazılarını keyifle okuyacağım için çok mutlu oldum :)

azra dedi ki...

ne hoş bi resim bu Sevgili Handan...
içimi ısıttı...:)
genelde alıntı fotoğraflarla süslenmiş bloglardan hoşlanmam ama seninkiler o kadar hoş,o kadar keyifli ki, her birini tek tek kopyalayıp ayrı bir albüm yaptım bilgisayarımda inan...:)

yazılarına zaten söyleyecek sözüm yok...;)
hoşgeldin...

Chilek dedi ki...

minikkuş; ben de seni seviyorum güzel kuşum. Sen beni tanıdın, anladın ondan sevimli geliyorum belki de sana hihihih <3

mütunca;Yazma iyi ya Mügem, içimin şişi ancak böyle iniyor işte benimde. Mutlulukta mutsuzlukta yazmak demek benim için :)

Yeşil bahçeli ev; napalım artık Özlemcim biz de düşünme halimizi sevmeyi öğreneceğiz ya da değişeceğiz. Bence ilki yine de ama :)

colette; canım ablam bir gelemedim oralara bir gelsem ilk işim seni bulmak, kavuşmak :)

Selin; geldim canım. Yazamama hali fenaymış :(

Azra; hoşgeldi Azra. Ne güzel cümleler bunlar. Hoşgeldin o halde dünyama :)

Serra Topal dedi ki...

Sonbahar sevdalısı, kimse kimseyi 30 yıl da geçse tanıyamaz. İnsanın derinliklerinden kendisi bile habersizdir, Proust'u okuduğunda 'tanıdım' demenin amma da boş bir söz olduğunu görebilirsin! Hoşgeldin!

Yeşim dedi ki...

Canım, öylesine beni, içimden geçenleri yazmışsın ki her yazında bir kez daha anlıyorum ne kadar aynı olduğumuzu. Yazabiliyorken bırakma dök içini. Dök ki senin cümlelerinde ben de kendimle yüzleşeyim. Seni seviyorum güzel yürek iyi ki varsın...

Yorum Gönder

şekerlerim ne demiş:)